Så himla bra jobbat!

Alltså jag måste bara få berätta! Ja jag är så stolt och så lycklig, jag skrattar så glad jag är! Vi fick just tillbaka deltentamen som vi skrev, i form av en rapport, i kursen international business environment. Woop woop! Fast ja det var väl inte det som var grejen, men jag tror nästan ni kan gissa er till vart jag vill komma. Nae eller egentligen inte! Uppgiften var och är fortfarande att ta ett brand från ett land till ett annat och vår grupp har valt att ta IMAX från Kanada till Sverige. Och ja till saken då - vår grupp (skönaste gruppen!) fick högsta poängen som läraren någonsin gett på en deltentamen. Alltså det är helt amazing, speciellt när det är en så galet galet noggrann lärare och när både rapporten och kursen är på engelska. SÅ HIMLA BRA!
Här presenterade han vilka värden klassen låg mellan och vad poängen innebar.




47/50 poäng, så stort!



Kommentarer
Anonym

Är det mycket engelska på ditt program? Jag vill gå civiling men är jätte osäker i språk. Kan du inte berätta lite om linjen? Tacksam för svar! =))

Svar: Hej!Nej det är i princip ingen engelska alls, på tok för lite skulle jag säga :) Viss kurslitteratur har kunnat vara på engelska men på mina tre år så är det någon enstaka mattekurs samt internationell affärsmiljö som varit på engelska. Jag tycker verkligen inte att din språkosäkerhet ska hindra dig från att utbilda dig till det du vill. Din utbildning kommer antagligen göra dig säkrare på området, så se det positivt och som en bonus :) Min linje, civilingenjör industriell ekonomi, innehåller en del matte och fysik första året - men det är baskurser som alla civilingenjörer ska ha läst då de tar examen. Vi arbetar mycket med olika företag, där vi exempelvis ska hitta problem hos företaget för att sedan lösa detta. Management och styrning har jag läst några kurser inom, samt kvalité, logistik och marknadsföring. Jag skulle säga att vi lär oss lite om varje som kan vara bra att ha med sig ut i arbetslivet. Just industriell ekonomi är den bredaste civilingenjörslinjen om jag inte minns fel, alltså öppnar du upp för oändligt många vägar att välja mellan i framtiden.

Jag hoppas att mitt svar har kunnat hjälpa dig lite! Men kom ihåg att ingenting borde få stoppa dig från att göra det du vill, vänd på myntet och se det från den ljusa sidan :) Har du fler frågor så bara återkom!
Moa Isgran

2014-05-20 @ 22:51:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0