Filodegsknyten med chevrè och honung

Fick världens överraskning när jag kom hem häromdagen, då står det blommor och min absoluta favoritchoklad plus en söt liten lapp på min säng! 
Bättre än SamboSara går inte att hitta! Blev helt överlycklig!!! 



Igår vart det soligt som tusan och helt underbart väder, om än att det var kallt. Solglasögonen åkte på iaf!



Jag hade Emma över på middag efter att jag kört ett tufft träningspass med Johanna! Då jag varit sugen på filodegsknyten ett tag nu så passade jag minsann på att laga det :) DET VAR SÅÅÅ GOTT!! Till det hade vi en rödlöksröra och kycklingfilé. 


Filodegsknyten 
Chevreost
Flytande honung
Färsk babyspenat
Filodegsplattor

Klipp filodegsplattorna så att det blir långa remsor, jag klippte paketet två gånger och fick tre buntar med långa remsor. Lägg en bit chevre, lite honung och några blad spenat på en ände av degen. Sedan viker du in en trekant och fortsätter vika denna tills degeremsan tagit slut. In i ugnen på 200° i ca 15-20min. 

Rödlöksröra
100g Philadelphiaost
100g créme fraiche
1 tsk majonnäs
Limesaft
Salt & peppar
En halv rödlök fint hackad





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0