Avancerade kurser i strategi - mums!

Ja eftersom jag mestadels bara har pluggat hela helgen, satt uppe till halv tre i lördags natt så var jag överlycklig när Emma gav som förslag att vi skulle laga mat ihop på söndagskvällen! Dock vart både jag och roomie helt inne i pluggandet under dagen och missade helt & hållet att man kanske skulle käka lunch. Kan också bero på att vi bakade scones till frukost! Jag fick ett extremt sug på risotto, så vi gjorde en risotto med färska champinjoner, salladslök, parmesanost, creme fraiche och vitlök. Godaste risotton jag lyckats få till! Med lite bacon och lövbiff till blev det inte sämre :)


När Emma kom förbi skulle minsann alla grytor användas, eller kastruller eller vad det nu var hon sa de hette! Maten vi lagade var ljuvlig, och ytterligare ett nytt recept till min samling. Absolut inte sista gången jag åt det här!



Det lagades chévre-risoni med sparris, vittvin och kantareller. Till det hade vi en fräsch sallad med körsbärstomater och purjolök! Vi passade även på att dricka varsin Angry Ochard och drömma oss ett år tillbaka - då vi för exakt ett år sedan var i NYC ihop. Bästa spontanresan! Hoppas att det inte var sista resan ihop, vi är båda extremt taggade på USA igen :)


Igår var det dags för första seminariet i strategikursen som jag läser nu. Det är den sista kursen jag kommer läsa på universitetet, innan det är dags för mig att ta examen! Det är alltså en avancerad kurs inom min masterinriktning strategiskt arbete och företagsutveckling. Kursen är inriktad på innovation och strategisk affärsutveckling, ett område som för mig är riktigt intressant. Upplägget på kursen är att det under de kommande veckorna kommer vara 9 seminarier där man inför varje seminarie har i uppgift att läsa två artiklar inom det specifika området som seminariet berör för att sedan skriva en reflektionsrapport på ca 2 A4. Artiklarna vi ska läsar är på engelska och i varierande svårighetsgrad, vissa är riktigt tunga och svåra att anamma. Målet med reflektionsrapporten är att vidareutveckla, se system och påvisa förståelse snarare än att bara sammanfatta. Så med andra ord har jag att göra! Seminarierna hålls sedan av studenter i grupper om 2-3 där de presenterar sina reflektioner för att sedan på valfritt sätt även engagera resterande studenter. Denna veckan har vi två seminarier och nästa vecka har vi tre. 
 Och nej, inte alltid är det lyxmat på tallriken! Är bara himla duktig på att "glömma" de gånger jag äter något så simpelt som ägg & bacon till middag, haha! Satt uppe till 02.00 inatt och skrev klart min reflektionsrapport. Hann påbörja artiklarna till den kommande rapporten också. 


Kommentarer
Anonym

Hur mycket arbeten kommer man behöva skriva på engelska? Går också indek och jag är fullkomligt värdelös på att uttrycka mig i engelska =(

2015-09-11 @ 11:51:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0