ÖverraskningsMoa

Idag har jag gjort något busigt! Jag satte mig på flygplanet till Stockholm för att sedan ta tåget till syster med familj där. Det är namngivning på gång för lilla busfröet Caisa i helgen, och jag som egentligen borde göra absolut inget annat än att plugga insåg att NAE inte kommer jag låta något överhuvudtaget gå före familjen. Det blev en överraskning. Världens bästa överraskning. Ett möte med massa glädjetårar när jag mötte min underbara syster!


Caisa har dille på att stoppa ALLT i munnen, och tusan vad hon har växt sen jag såg henne sist. Mitt lilla hjärtegryn!


 





Och att få äta mammas mat! MUMS! Och nej, jag har inte ätit på flera veckor, haha!


Nu har jag just suttit och skrivit klart min reflektionsrapport för det fjärde seminariet. Resten av familjen dricker gott och spelar kort. SÅ DET SKA JAG MED NU. Jag är inte bitter. nej inte alls. blä. 
 
 
Angående frågan om det är många arbeten som skrivs på engelska och hurvida undervisningen sker på engelska på Industriell Ekonomi skulle jag säga att det är relativt stor del av kurslitteraturen som är på engelsa och allt eftersom man kommer i i de avancerade kurserna så blir det även mer och mer engelsk undervisning och arbetena som lämnas in är på engelska. Detta är verkligen inget att vara stressad inför, man lär sig snabbt. Jag föredrar nu att allt är på engelska då det är enklare att hitta information och man är mer förberedd på framtiden. Jag har mycket svårt att se att man kommer få en anställning framöver som inte kommer innebära någon form av kommunikation på ett annat språk, mycket på grund av globaliseringen och de trender som ses idag. Så kämpa på! En utbytestermin är antagligen det bästa man kan göra för att bättra på sin engelska :) Hett tips ;) 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0