Hejhej Bali🌏

Vakna upp pĂ„ en helt annan sida av vĂ€rlden, frĂ„n lite söder om polcirkeln till lite söder om ekvatorn! Vi har begett oss till det asiatiska paradiset Bali 🌮 Bor pĂ„ ett underbart fint hotell som serverar inget mindre Ă€n Vegemite till frukost, det Ă€r ju som att vakna upp i himmelriket för lilla mig!

Vi tog en promenad till stranden, i hopp om att kunna bada och sola. Bada fick vi, dock i form av ett sjukt ösregn som envisades med att hĂ„lla i sig resten utav dagen i princip. Har ju lovat diverse att jag inte ska brĂ€nna mig under resan, men jag hade kanske Ă„tminstone tĂ€nkt mig att jag skulle komma hem inte riktigt lika blev som jag Ă„kte hemifrĂ„n - kan bli svĂ„rt! Men det krĂ€vs mer Ă€n sĂ„ för att vi ska bli bittra! Vi Ă„t lunch pĂ„ ett supermysigt stĂ€lle, Bella Vista. Det blev mango och kycklingsallad med nypressad juice med underhĂ„llning av rĂ„ttsex (mindre mysigt). Plus en kopp av vĂ€rldens mest exklusiva kaffe, Kopi Luwak. Tanken pĂ„ att en indisk palmmĂ„rd har Ă€tit bönorna, bajsat ut dem och sen att det har gjorts kaffe pĂ„ dem Ă€r ju bara sĂ„Ă„Ă„ lockande 🙈 Fantastiskt gott var det i vilket fall! En sak pĂ„ bucketlistan avklarad đŸ‘ŒđŸŒ

Dammade av min undervattenskamera och underhöll oss en god stund. Av sÀkert 500 bilder var dessa de bÀsta vi lyckades med, kan ju sÀga att vi behöver trÀna lite mera ;)

Hade lÀst massor om Black House Burger, ett litet retrostÀlle som serverar burgare med svart bröd. Vad tusan det var gjort av vet jag inte om jag vill veta - men det var magiskt gott! De hade aningen spÀnnande kombinationer av hamburgare, jag fick blandannat friterad banan pÄ min burgare och det var galet gott. Hade aldrig nÄgonsin fÄtt för mig att lÀgga pÄ banan pÄ en hamburgare?! Men mums! PÄvÀg till restaurangen ösregnade det - som varenda sekund idag - men det Àr som tur Àr varmt ÀndÄ sÄ det vart bara att le och leta upp den lilla grÀnden som hamburgarhaket höll till i.



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0