Ny destination; Singapore!

Landade i Singapore igår eftermiddag, lite kontraster från paradiset på Bali till storstadslivet i Singapore!
Gav oss direkt på att testa den lokala maten!

Idag har vi utforskat, vilket har resulterat i nästan 20km promenad! Planen var först att ta oss till Universal Studios men då väderleksnissarna (Maria har fortfarande stenkoll på diverse sidor) lovade att det skulle ösregna tyckte vi att vi likväl kunde ta oss dit en bättre dag. Tror ni det har regnat idag då? Nae såklart inte! Inte för att jag har saknat det precis 😅 Vi promenerade in i diverse köpcentrum då vi båda hoppades på att kunna hitta en klänning till de bröllop vi ska på i höst. Men nej, den dagen då jag är gjord av pengar kan jag återkomma. Helt sjuka priser! När tillochmed HM är dyrt lixom... Ajsingbajsing! Så vi fortsatte promenera mot Marina Bay Sands

Köpte oss lite fika och hade en helt okej utsikt
Marina Bay Sands och lilla jag
Den kända fontänen utanför Fullerton Hotel

Frågade om tips för middag och blev rekommenderad Timbré, vilken succé alltså! Pizza med roasted duck och tryffelpommes - mums!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0