Risterrass, tempel och vattenfall

Idag hade vi planerat in att besöka staden Ubud. Vi hyrde en taxichaufför som körde oss dit vi ville under hela dagen så vi hann med att se tempel, promenera till risterassen och en av mina stora drömmar gick i uppfyllelse - jag fick äntligen bada i ett vilt vattenfall! Vi tog så galet många bilder idag att jag inte ens vet vart jag ska börja välja... Vi hade tur med vädret när vi besökte templet, jag hade ju helt och hållet glömt att man ska skyla axlar och knän när man besöker deras heliga platser och tänkte mest att jag skulle ha något som inte gjorde att jag dog i den skyhöga luftfuktigheten och som inte dränker mig när himlen öppnar sig. Som tur var så fick alla varsin schal knuten runt midjan och jsg såg hur de kollade lite oroligt på mina axlar och diskuterade men då de inte verkade komma med någon bra lösning så fick det helt enkelt vara som det var. Vi slapp som tur var regnet under tiden vi promenerade runt vid templet, ovant men skönt!

När vi står och fotar för fullt märker vi hur en asiatisk tjej, något yngre än oss närmar sig blygt. Vi frågar om hon vill att vi ska ta en bild på henne åt henne med templet i bakgrunden, men hon tittar då blygt upp och säger att nej hon skulle vilja ha en bild på sig själv tillsammans med oss. Så söt tjej! Det märks verkligen att vi sticker ut ur mängden här, många blickar och oväntad uppmärksamhet. Aja, vi överlever 😉 Taxichauffören körde snällt oss vidare norrut mot de omtalade risfälten, och ska jag va ärlig så hade jag ganska så låga förväntningar. Saker och ting har en tendens att bli bra mycket bättre på bild än vad de är i verkligheten... Säger jag och ska lägga upp bilder för att visa er - lagom motsägelsefullt! Men jag har inte redigerat nått, och jag får erkänna att det trots det var ännu vackrare i verkligheten - om det ens är möjligt!

Man kan säga att vi hade "lunch with a view", vi promenerade uppförs backen bredvid risfältsområdet och mitt i allt ligger där en mysig restaurang! Det började ösregna och där satt vi med världens utsikt utöver risfältet och tätaste skogen 🌱🌴 Vår lilla taxichaffis körde glatt oss vidare till, för mig, dagens höjdpunkt!

Ser kanske inte mycket ut för världen, men för lilla mig var det hela världen! Tegenungan vattenfall vart Så häftigt! Försökte att inte tänka på filmen "The Amazing Panda Adventure" som vi såg så många gånger som barn jag och syster, där de i en scen badar i en flod och kommer upp med x antal blodiglar... Tur att jag klarade mig! Vilken fantastisk upplevelse dock 💦

När vi kom hem letade vi upp en restaurang att äta på, hittade den helt klart bästa hittills! Kori Restaurang & Bar, och jag gick dit med inställningen att jag inte skulle äta något balinesiskt efter att ha fått riktigt räliga rätter två dagar i rad. Inte tusan hade man väl väntat sig att man skulle få in en grönsakssoppa som smakar lagerblad när man tänker sig att det ska va balinesiskt mat. Nä fy hundan! Dock blev jag vek när jag såg menyn och blev övertalad att testa deras skaldjur, så lyckat! Åt räkor i vitlök och ostronsås, delicious 👌🏼

Så unnade vi oss lite efterrätt, yoghurt med alla toppingar vi kunde hitta! 🍦

Och nu har vi just tagit ett dopp i poolen, eller ja vi har försökt att få till bilder med undervattenskameran med sisådär lyckat resultat. Roliga bilder blev det iaf, men nå snygga vet i tusan 😂 I morgon har vi en av resans höjdpunkter inplanerad!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0