Dan före dan

Jaadu, vart ska man börja?!

Moster Liisa ringde igår och hon ville så gärna träffa mig innan jag ger mig av så vi bestämde att jag skulle vara där halv 9 i morse. Jag fick en lite försen födelsedagspresent med ett klockrent kort!




Sedan körde jag vidare till söta Bälla som lovat att bjuda på frukost. Hon bjöd på egenbakade bullar, riktigt imponerad :D Efter en god frukost och massa prat körde jag till nästa ställe, nämligen till mormor & morfar!


Mormor var i full gång med att förbereda middagen och jag hjälpte henne med blomdekorationerna till bordet. Mamma och pappa var nämligen på väg att hämta mina amerikanska morföräldrar Karl & Hil och de skulle såklart bjudas på middag! När de anlände sprang jag ut och tårarna bara forsade, ååh vad jag har saknat dem! Middagen var underbart god, som alltid hemma hos mormor och morfar :) Jag fick såklart inte samma mat som de andra eftersom de skulle äta lax, så för mig blev det currysås, kyckling och ris. Mumsfilibaba!


När vi ätit både middag och efterrätt så körde mum&dad hem med Karl&Hil och jag körde för att fixa min lilla överraskning! När min fotograf Mona fick reda på att jag skulle flytta så långt iväg så fick hon idéen att göra en fotobok med bilder på mig som jag kunde ge mina föräldrar så att de kunde titta i den när de saknade mig. Att försöka hålla detta hemligt för mamma har ju inte varit det enklaste!!! Nyfiken som en strut.. Jag lyckades iallafall, jag tog morfar med mig i bilen och körde föratt hämta den färdiga boken på Monas jobb. Vilken succé det blev!! Jag körde hem morfar & visade boken för honom och mormor. Sedan var det att säga adjö, det var inte det enklaste men jag planerar ju faktiskt att komma hem redan till morfars födelsedag igen. Ett litet urval av bilder får ni här..




Jag är i vilket fall som helst supernöjd!


Nu ska jag se om jag har några bra filmer att lägga över på datorn så jag har underhållning på min 18timmars långa tågresa eftersom jag nu kommer att få åka själv. Amanda bestämde sig för att stanna hemma och ta tåget upp om hon kommer in.


Sedan ska det spikas english hela kvällen :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0