Grisar i väskan?!

Idag har det varit proppen (överbyggnadskursen i matte) på förmiddagen och fixardag. Fixardagen bestod av en massa utställare som kunde hjälpa en med frågor och liknande angående studier och sånt, tog en sväng där och passade på att ta kontakt med Röda Korset-gruppen som var med på utställningen. Har ju inte tänkt lägga mitt första hjälpande på hyllan nämligen ! Sen tog vi bussen hem för att få lite mat i magen, tur man är duktig & har en massa matlådor i frysen (Y)

I lördags var det som sagt party som gällde, det var riktigt bra! Jag och Tim testade att ta bussen ner mot centrum men istället för att åka till centrum och byta där till en buss för att åka upp till skolan så hoppade vi av på en hållplats och gick rakt över till skolan. Ett smart drag, mindre smart vare att ha klackaskor ;) Men ska man vara fin får man lida pin! På förfesten festade jag, Johanna och Sara till det med lite champagne. Sånt vi Iiiii-are dricker vettu ;) 


Här är Anton elak och öppnar flaskan åt oss, inget sköjj fick vi ha. nääääädå! Såhär ser då våra Phösare ut, de som ska välkomna oss och hjälpa oss under nollningen. Det är inte meningen att vi ska känna igen dem, därav den lojja utstyrseln!


Några av klassens alla partypinglor på G ;)


I fredags startades det en smsgrupp med klassens alla nummer. Skickar man ett sms till gruppen så får alla i gruppen smset, vilket ballade ur laaagom mycket - haha! Efter kvällens slut hade man nog fått si sådär 100 sms - YaaaY! När folket upptäckte att man kunde skicka bilder också tog vi ju det ett steg längre, denna vackra bild skickades runt till alla 66 pers i klassen:


Det är jag och Oskar som SCHTEEEEEEEKARE! Fast det är jag som står för det SCHTEKIGA dock... ;)


I söndags var det utphlykt på schemat, efter visst tjat från min sida fick jag phösarna att ändra tid (så vi skulle slippa gå upp så galet tidigt efter utekvällen). Vi samlades på en dyngblöt äng där vi lekte, det hala gräset ledde till många snubblingar och flera slutade liggandes i geggan. Mycket mysigt! Jag fick nöja mig med dyngsura fötter dock.. På kvällen promenerade jag, Isabella och Tim till Ica för att köpa vad som behövdes till vår tacokväll. Det blev riiiiktigt gott och vi var alla överrens om att det kändes lite väl lyxigt att äta tacos som student^^ Det avslutades med en mysig filmkväll med det coola gänget på vandrarhemmet! I rymden finns inga känslor sågs, eftersom folket här lyckats missa den :) Folket började komma tillbaka på kvällen, i Peters resväska kan man tydligen hitta allting. Tillochmed grisar och pokemon, vem har inte med det i väskan lixom?!


Ikväll är det sittning igen, Jolly Jumper är den kallad och är en utomhussittning. Kan ju inget annat än att hålla tummarna för vädret... Temat för vår klass är denna gången agent 007, lika lätt som förra temat om man är tjej?! Jag tyckte vi kunde ha barbietema nästa gång då!!!! Försökte söka på internet för att hitta en typisk Bondtjej, men de har tydligen inga kläder alls på sig "/ Högst en bikini och det kan ju bli liiiiiite kallt asså. Men praktiskt om det börjar regna kanske?! Får se hur jag löser mitt klädproblem denna gången. Har fått mamma till att hon ska skicka hit mina saker som jag är i desperat behov av, nämligen min Onepiece, kavaj, balskorna och lite sånt! Fönen har jag med glömt hemma, hur man nu kan göra det. Har strykjärn men ingen fön, va tusan!!


Kommentarer
mormor

vad roligt o läsa.Men hur skall du klara när skolan väl börjar!!!Nu är det ju roligt för hela "slanten"Här är allt som vanligt. Var i Bösakull i måndags o fick våfflor milde vad jag åt!!Var rädd om dig!Kramar i massor Mormor o Morfar

2011-08-24 @ 09:36:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0