Ykkelpälle, ditt dumma cykelskrälle

Hade bestämt klickdejt i morse, låter spännande va?! Hahahaha, synd att det inte alls var spännande :( Skulle hjälpa en student här att klicka på lägenheter i morse, men inte EN ENDA kom det. Var det för mycket begärt elloooor? Ja tydligen. Det fick upp mig tidigt iallafallen!

Först var planen att ta bussen till biltema för att köpa en cykel åt lilla mig. Planen ändrades snabbt då vi fick tillökning här på vandrarhemmet, som hade tips om att leta cykel hos polisen och att leta på Ica's anslagstavla. Det blev alltså bussen till centrum. Tillöket hade fått nys om att alla nya studenter skulle åka buss gratis fram till och med onsdag. Vi provade och det funkagerade på första bussen, nemas problemas! Nästa busschaufför hade inte hört talas om det men Moa den envisa ger sig inte i första taget = gratis buss på varenda buss vi åkte ;)


Cykel vare ja.. Polisen lämnade tydligen sina upphittade cyklar till en auktionsmarknad och Ica's anslagstavla var tom. Alltså lär det antagligen bära av till Biltema i morgon. En riktig cykeldag - fast utan cykel "/


Nä varken Amanda eller cykel har jag, men det ska det snart bli ändring på!

Det har kommit flera studenter idag som också ska bo på vandrarhemmet, två till som ska läsa industriell ekonomi! Vi är nog ca 15 studenter som bor här nu. Jag har fått en rumskamrat idag med, det verkar som att det bara kommer bli vi två som delar rum då det inte kommer bo fler tjejer här tydligen. Inget mig emot & min rumskamrat är en trevlig prick!


Jag kom med förslaget att man kunde ju baka en pizza tsm och dela på den. Napp vare där! Vi blev ett gäng på 4 pers som promenerade till Ica för att handla ingredienser och nu har vi just mumsat i oss god pizza. Visste ni att prickekorv är helt okej på pizza?! Man tager vad man haver...


Fick frågan om jag inte kunde lägga ut kort på de berömda väskorna som jag pratat så mkt om, de jävulskapen rent ut sagt. Jag orkade verkligen inte stänga väskorna så de ser inte så enorma och hemska ut som de egentligen är. Tänk på vikten också mina kära vänner!


Inte sådär värdsligt bra bilder kanske.


Ååh innan när vi lagade mat så patade vi lite med en tant, jag sa i vilket fall som helst att "Ugnen är igånga". Hon kollar förvånat på mig och undrar om jag är från Skåne. Ja visst är jag det sa jag och då visar det sig att vi tydligen är de enda som säger så..


Kommentarer
Gamle Amanda

Åååå midsommar! haha såg bilden å tänkte "det där ser ju ut som jag nästan" för att i stunden efter läsa att det var jag. ;) blondpoäng därja!

2011-08-15 @ 23:04:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0