Det närmar sig sittning!

Igår fick vi som sagt nytapetserat, som vi har längtat! Jag är mycket nöjd med resultatet, köket känns mycket fräschare och rymligare nu. Tänk vilken skillnad det är på ljust och mörkt samt varmt och kallt :) Känner att vi valde helt rätt tapet iallafallen. Där fanns trots allt ett väldigt begränsat antal tapeter att välja mellan. Nu blir man glad när man går in i köket, fast det blir jag väl nästan alltid ändå? :P Som alla vet så är ju inte hantverkare de renligaste vilket ledde till en storstädning! Damma, dammsuga samt skura golvet två gånger :) På bilden ser nu även mina nya gardiner som älskade mamma har sytt och skickat upp. Passar perfekt nu!



Igårkväll stod det "Måla lakan" på schemat. Det närmar sig sittning nämligen. Vi i Idesix håller på att anordna en sittning som ska äga rum den tredje december. Att få anordna något sånthär tycker jag är enormt kul! Får hoppas att det blir någorlunda så bra som vi tänkt ;) KLART DET BLIR :D Eftersom vi nu håller på att anordna en så awesome sittning så vill vi ju att alla ska veta det så de har chans att gå! Därför målade vi igårkväll på ett lakan som nu hänger i centrumrestaurangen. Jag skänkte ett av mina underbart snygga batikade lakan. Har inte alls tröttnat på batikat eller så ;) Tur att det inte var ett av snopp-lakanen mamma! Hahahaha ;) snyggt som tusan blev det iallafall!



Idag har vi en riktigt tuff dag. 3 pass fysik sen ett pass matte varav ett dubbelpass med laboration. Vi har som uppgift att genomföra en laboration på sex lektionspass (6*1,5h) och med hjälp av de mätvärden vi får fram fastställa en formel som gäller för utförandet. Alla blev tilldelade olika laborationer. Vår uppgift blev att fastställa en generell formel för rörströmning. Vi lyckades fastställa en formel idag vilket innebär att vi blev klara på mindre än halva den avsatta tiden :) Stort tack till mina grymt duktiga labbkamrater Oliver och Marcus!

Ikväll är det teambuildingfest med sexmsterierna. Låter riktigt kul och jag har anmält mig men känner nu att jag borde stanna kvar i skolan för att plugga istället så så blir det! Jag har bestämt mig för att jag inte ska lämna skolan förens jag har gjort klart dagens och gårdagens matte och fysikuppgifter, punkt slut!

I helgen är det Sommarphaesten och jag lyckades få tag i en biljett så jag får se fram emot det istället :) Det är djungeltema - tips på utklädnad?



Kommentarer
Amanda

Å-å-å en apa eller en tiger eller en elefant:D Gud vilket roligt tema!

2011-11-09 @ 20:34:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0