Tintin & Milou!

Har just kommit hem från bion. Såg Tintin i 3D, när biografen väl fick 3D'n att fungera så var det toppen! Filmen var så bra animerad att man ibland tyckte att det var fööör verkligt :) Grymt bra alltså!

Nu lagas det risotto till middag. Doftar ljuvligt och det ska bli riktigt mumsigt :) Ännu en billig och god middag som fungerar i matlådan.

Risotto
(6 port) Kokat ris (antingen nykokt eller från dagen innan, helst vildris)
(2 pkt) Fräst bacon
(250g) Förvälld purjolök
(2 burkar á 400g) Hackade champinjoner (burk eller färska)
Salt
Peppar
(2 st) Köttbuljong

Fräs det som ska fräsas, näsan också kanske men lämna de ingredienserna utanför, tack! I med kryddor och buljongtärningar. Blanda sedan i riset, inte kråkorna!

Smaklig måltid, vilket jag tänker ha nu :)

Fick frågan om min vän Siri förstod svenska. Det gör hon inte, så jag slipar mina engelska färdigheter varje dag! Dock har hon enorma problem med "My". Fungerar inte riktigt att säga "Call My" :(



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0