Taberaset i Katthult

Hahaha, skypar med mamma just nu. Telefonen ringer. Mamma svarar. Rickard på andra sidan luren. Mamma undrar om det hänt något. Mamma tappar hakan. Plockar upp hakan igen och ersätter sin förvånade min med ett leende som går från öra till öra. (Tur hon har öron som stoppar..). Jag sitter på skype och fattar ingenting, mer än att något bra är på gång.

Jo då har galenfisarna fått för sig att köra hem tre dagar tidigare än vad som var bestämt, alltså är de hemma i Skåne redan ikväll. Ni kan tro att ett sånt besked satte fart på duracellkaninen i mamma! Mamma som förövrigt tror att man kör bil med öronen och fortfarande måste visa dem på körkort..

Beskedet gjorde mig galet avundsjuk, men tanken på att jag också ska få åka hem gör att jag inte kan sluta le. På torsdag är jag där hemma och gosar & kramar om dem allihopa. Min lilla Caspian kommer då rakt inte undan!





Tycker Caspian ser ut som en kopia av pappa när han var liten på den första bilden.

På fredag ska jag & Tim till Ekbackeskolan för att prata om hur livet som student är och berätta lite om Luleå Tekniska Universitet. Ska bli spännande. Får hoppas på att lite folk dyker upp så man har någon att prata med iallafall :) Har varit & hämtat allt material till hemresan nu.

Igår åt vi en riktigt smarrig middag. Helstekt fläskfile med hasselbackspotatis, rostade morrötter och kantarellsås. Det vattnas i min mun av tanken!


Vi har även möblerat om i lägenheten. Det vi kallade för vårt "Plugg-rum" är nu mera helt tomt. Vi kom fram till att vi aldrig pluggade i rummet för att ingen av oss trivs där inne. Det beror på att tapeterna är sönderrivna och har nagellacksränder, kritmärken, jack - you name it! Så vi har till 99% alltid suttit i köket när vi pluggat och att sedan försöka äta på det bordet när det är fullt av saker är inte det lättaste. Så nu står puggbordet i vardagsrummet och än så länge känns det mycket bättre!

Klicka på bilderna så blir de större, om ni vågar förstås!

Ikväll ska vi laga hamburgare. Får se till att tömma kylen nu innan vi flyr fältet :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0