plugg plugg pluggeli plugg

Tapeterna till köket är valda & jag hoppas på att det kommer bli precis sådär snyggt som jag har tänkt mig :)

Helgen susade förbi i en rasande fart! I fredags var det den väntade Phösarfesten. Våra fyra phösare som tagit oss igenom nolleperioden kidnappades på fredagen och kördes till den lokal som vi bokat. Ett gäng i klassen hade styrt upp allt riktigt bra! Phösarna fick vara med om diverse lekar, den ena galnare än den andra. Jag sammanfattar kvällen med lite finfina bilder...


De var lagom illamående efter att ha åkt ett antal varv i en skåpbil runt en flaggstång.


Nu var det allt deras tur att bonga! Fast de fick allt göra det på tid, snabbast vann ;)


En ny variant på det vi i Skåne kallar dansk fylla gjordes - Irländsk fylla hette det här och det gick ut på att de skulle snurra med huvudet runt en pinne för att sedan måla läppstift på varandra.


Vissa målade bättre än andra och somliga klädde riktigt bra i det!




Dock höll det inte sig kvar på läpparna hela kvällen. Tänk om vi flickor skulle sett ut såhär varje kväll?!




Första momentet, ta tag i ett äppel som ligger i en hink med vatten och kasta iväg det. Inga händer tillåtna!




Nästa moment var att äta upp ett kex gömt i en skål med mjöl...




Pontus såg plötsligt gammal & dammig ut. Längesen du tog dig en sväng med snabeldraken?




Spana in rynkorna under ögonen!




Frågelek hölls. "Vem sa den roliga repliken "gurktävling"?" Det var ingen mindre än Moa....




Min inflyttningspresent av Marcus, riktigt gott mousserande vin!


Lördagen spenderades hemma begravda i matteböckerna! Dock pausade vi med lite god mat!




En duktig Tim i köket, han vet vart han ska stå ;)




Mysigt ska det va!




Pepparbiff med klyftpotatis & morötter samt sallad och bearnaisesås!




Och efterrätten förstås ;)




Och såhär spenderades resten av kvällen...




Kommentarer
mormor

Jippi!! Vad roligt o läsa!Mycket snygga stövlar´.Så nu kan snön komma när som helst.O så blev jag hungrig när jag såg maten!!Vi hade besök i går utav Caspian Vilken överraskning att de var med hem.Men sådana överraskningar gillar vi!!Nu lever jag extra länge på det.Kramar

2011-10-13 @ 18:08:01
Moa Persson

Hej mormor!!

Ja tänka sig att jag har handlat skor, nu slipper jag gå barfota längre ! Maten var riktigt god, vi lyxar till det alldeles för ofta. Ja jag fick se honom på datorn idag, han skrattade som bara den åt mig :)

Kramkram

2011-10-16 @ 22:00:40
URL: http://isgran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0