Tillökning i familjen

Vet ni vad!

I morse var det faktiskt is i alla vattenpölar när jag cyklade till skolan!!! Så från och med nu tycker jag att det kan regna på nätterna istället för att regna varenda dag.. Fast om det hade regnat på nätterna så hade vi fått en massa snö och det är ju det jag vill ha :D


Jag har föresten blivit med skor också, oväntat va? Dessa varma puddingarna är numera mina! Fast så var inte tanken från början. Jag skulle bara följa med David in till stan för att gå in i affären och köpa de skorna jag tittat ut sen tidigare. Innan jag ens hunnit komma in i affären så möter dessa raringarna min blick och jag var störtförälskad vid första ögonkastet. "Bara gå in och köp dem Moa!" var vad jag tänkte, dock var det inte så enkelt. Man måste ju vela lite! Nu är de dock mina och ler mot mig i hallen varje dag & bara väntar på att snön ska kolla!



Igår lagade vi tacopaj. Hade enorma bekymmer med vad vi skulle trolla fram av oxfärsen som låg och väntade på oss i kylskåpet. Tanken var spaghetti & köttfärssås, men då jag redan fyllt min mage med det två gånger denna veckan så var jag inte speciellt sugen på det igen.. Egentligen tycker jag inte om det alls så två gånger på en vecka är ungefär ett års förbrukning! Vi hade lovat varandra att vi inte skulle handla denna veckan utan klara oss på de råvaror vi hade hemma - då hade köttfärssås varit ett bra alternativ! Vårt löfte sprack och vi tog racercyklarna till  Coop och där fann jag dessa... ENORMA tomaterna. I min hand håller jag en tomat i normal storlek. Man kan tro att tomaterna är från USA nästan! Jag vågade mig inte på en sån jätte dock men det ingick tydligen en i varje kvist.



Kommentarer
mom

Riktigt snygga stövlar hoppas dom kan värma dina fötter.....i vinter. Ser att Tim vet sin plats undrar hur du har gjort???? Ge mig tipset.

Kramar mom

2011-10-16 @ 18:25:25
Anonym

Tackar mummi! Ja det hoppas jag också, och att de ska hålla sin snygghet :) Hahahha! Jag ska allt berätta knepen när jag kommer hem, snart så!

Puss&Kram

2011-10-16 @ 21:58:37
URL: http://isgran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0