livet på en pinne, pinnen brast

Igår var det mattetenta från 09.00 till 14.00. Den kändes ganska okej, så jag hoppas att snubben som kommer sätta de röda kråkorna på den också tycker att den var okej och godkänner mig. Men vem vet! Jag svarade visserligen inte som man skulle på alla uppgifterna men här får man ju tydligen poäng bara man försöker, så jag hittade på lite :) Över lag var den mycket enklare än vad jag hade föreställt mig vilket var bra!

Sista uppgiften brukar alltid bestå av tre olika alternativ där man endast får välja ett. Alternativen har i de tidigare tentorna alltid varit bevis av olika satser. Så då tänkte ju Moa vara smart och lära sig ett antal bevis som dykt upp på tentorna för att garantera att få de poängen. Det gjorde jag minsann också! Jag nötade in alla de uppgifter som varit återkommande på de äldre tentorna. MEN! Vad tror ni de har gjort?! Jo alla de uppgifter som jag verkligen kunde var i den sista uppgiften, så fick man bara välja en såklart! Dock är jag ju stensäker på att jag får de poängen men lite trist ändå.


Efter tentan var det bara att börja plugga på nästa tenta, tentan i ekonomin. Den kommer antagligen gå aningen sämre men jag ska ge den en chans! Har pluggat som tusan både idag och igår, får se om det gav något :)


Till middag igår skulle vi ha fläskpannkaka enligt menyn. Fast vi misslyckades ganska rejält.......
Som Tim sa; Det ser ut som en "sockerkaksfläsksugnspannkaka med marängtwist"
Smaken var där iallafall vilket kanske var tur det!


Inte nog med det, jag har tänkt uppgradera mitt abonnemang och slösurfade lite igår på CSN-kortets hemsida, (en sida med rabatter för studenter). Av en slump söker jag på iPhone 4s och inser då att den finns hos Telia, med just det abonnemanget jag vill ha samt att den är 1000kr billigare! I samarbete med CSN-kortet då förstås. Sedan får jag Spotify premium på köpet i ett år och 20kr billigare abonnemang varje månad. På ca 2 sekunder hade jag avbokat min beställning hos Apple som skulle levereras ca den 14 november och beställt den hos Telia istället. Om allt går som jag vill att det ska så har jag den i min hand den 31 oktober, nämligen PÅ TISDAG!! Big difference there :)



Kommentarer
Amanda

Moa, jag ska ge dig ett glädjande besked: den 31 är på måndag ;)

2011-10-27 @ 22:09:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0