Checka in nya lyan vettja!

Jag lever, tro det eller ej! Men det är knappt.. Att flytta är precis så jobbigt som man tror det är, bara så ni vet  :) Och ändå har jag inte hunnit samla på mig alla de där sakerna som folk samlar på sig under sina liv. Tänk om jag hade flyttat från ett hus till ett annat.. Vill inte ens tänka tanken! Fast när jag ska göra det så har jag förhoppningsvis någon vänlig själ som gör det åt mig ;)

Jag tänkte köra stenhårt på bilder denna gången, jag har aaaaaalldeles för mycket att berätta nämligen så jag låter bilderna prata!


I torsdags kom mina älskade föräldrar upp! Dock hade jag inte chansen att få se dem förens på fredag, men ack vad bra det kändes. Fast lite lustigt var det allt, de borde inte var här lixom. Här är ju jag, det är ju detta jag pratar om med dem i telefon, inte upplever med dem. Allt blev så mycket bättre än vad jag skulle kunna drömma om! De har en tendens att få det att bli så :)


I fredags fick vi först göra det tråkiga jobbet innan vi kunde åka till lägenheten och njuta! Nämligen städa vandrarhemmet.......




Ja visst ser det vidrigt ut... Men att leva på ett vandrarhem är inte så lätt. Tankarna som snurrar hos oss när vi ser dessa bilderna är precis som Tim just sa; Fy fan vad vidrigt! På vandrarhemmet fick man ju märka all mat i hopp om att den skulle stanna kvar i kylen. Kan ju säga att vi just nu har rivit bort alla märkta tejplappar och kastat dem åt pipsvägen - lite som att man är allergisk mot att se dem. Tanken på vandrarhemmet i Gammelstad ger en kalla kårar långt ut i lilltån.



När vi kom till lägenheten så börjades det städas direkt, trots klagomål på förra hyresgästs städning så var den inte förbättrad! Heja mamma och skurmoppen!!! Pappa & Tim började snickra ihop möbler medans vi städade ur hela köket :) Vi passade på att inviga pizzerian här på Björkskatan på kvällen. Mumsigt värre! Lägg märke till vår fina duk på det blivande plugg-bordet - inget mindre än inplastad kartong.



Så lyckliga så, mitt bland alla högar av kartonger!



När mamma & pappa gett upp för kvällen tog vi oss an att snickra lite själva. Vi fick ihop bokhyllan till vänster och våra kontorsstolar. Tim påminner om ett litet barn som leker med lego, det är ju nästan samma sak som att bygga ikeamöbler fast när man leker med lego kan det inte bli fel. Jag gillar lego bättre!



När jag kom hem från skolan i veckan så hade mamma bakat ost&skinkgifflar, underbara mamma! Goda var de också kan ni tro :D



Ni är bra mycket bättre än bäst och ni anar inte hur tomt det är här nu när ni har åkt! Det ekar faktiskt lite :) Tack för all hjälp! Lovar att hjälpa er när ni ska flytta till hemmet sen ;)


Här kommer lite bilder på hur lägenheten ser ut just nu :)

Vardagsrummet



Fondväggen i vardagsrummet. (Om man står med fönstret i ryggen ser man detta!)



Sovrummet med vår supersköna nya säng!


Hoppas jag mättat er lite nu, har så galet mycket i plugget annars hade ni fått stå ut med mig varje dag :)


Kommentarer
ditt stora bloggfan amanda (haha kolla namnet!)

åååå vad möjsigt det ser ut! å så söta ni är! å din mamma är ju bara för underbar, hon får gärna komma hit å baka lite till mig med (a) verkade ju smarrigt :P



2011-10-06 @ 21:26:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0