Långhelg vare här!

Torsdag
Hej Hopp här hoppar vi i dagarna trallallalla laaa! I torsdags var jag i skolan från 8,15 till 20.58. Först lektioner hela dagen sen var det företagskväll med Pagero. De bjöd in studenter till en kväll med gratis mat och dryck i utbyte mot att vi satt och lyssnade på dem. Det säger verkligen inte en student nej till! Det var sydamerikansk buffé som erbjöds och två dryckesbiljetter (jag lyckades visst få tre ;)). Maten var helt okej, över förväntan och god för att vara gratis :) För er som inte vet så är Pagero ett företag som erbjuder bland annat molntjänster. De håller även på att utveckla en idé om att man ska kunna koppla alla sina fakturer och banker till deras tjänst "Pay2n" så att man ska slippa logga in på alla olika banker för att betala sina fakturor. Man kan även fotografera en faktura med mobilen så läggs den in. De ville att vi studenter skulle säga va vi tyckte om tjänsten och vad vi skulle vilja ha ut ur den för att använda den. SMART DRAG, smart asses! Väl genomtänkt att ni riktar er mot studenter som är de bästa idésprutorna någonsin och sen använder er av deras idéer för att tjäna bra med pengar... Ganska genomskinligt men tack för maten :)



Tim tillbringade större delen av dagen på AITIK och blev imponerad av stora maskiner, han kom hem lagom till att jag hade somnat :) Förresten så hag jag glömt att säga att det har blivit en drastisk förändring hos grannarna, de har varit bra mycket tystare vilket är skönt, (även om jag i morse fick lyssna på Sean Banan hundra gånger).


Fredag
En mycket bra dag faktiskt! Vid nio hade vi bestämt möte med fysikläraren för att gå igenom laborationsrapporten vi lämnat in. Vi fick både bra och dålig kritik men det viktigaste var att vi lyckades få det dära halva bonuspoänget som vi strävade efter. Bonuspoäng innebär att man får tillgodoräkna sig det på tentamen, alltså får man extrapoäng till tentan. I fysiken har de även bonusuppgifter som man kan göra på varje avsnitt där man kan få ihop 1,5p i bonus. Varje delmoment som man kan göra bonusuppgifter på är på 4p, för att få 1,5p ska man ha minst 3p i snitt och just nu liger jag på 3,47p i snitt så det känns bra :)

Efter skolan gymmade jag och Tim, vi körde styrka (så idag kan jag inte skratta för jag har sån träningsvärk i magen :)). Det var grymt kul, andra passet denna veckan och nu är vi igång igen för nu ska vi inte bli förkylda nån mer :) Efter skolan så tog vi en tripp på stan, handlade lite till middagen och en present till vår favoritunge som snart fyller ett. Hoppas han blir lika nöjd med den som vi blev :D

Till middag så åt vi potatis och morötter i ugn, stekt zucchini och aubergine, lövbiff och blåmögelsås :) Det var mumsigt kan ni tro!

Dock saknas zucchinin på bilden, så ni får la ha lite fantasi :)

Efter middagen satte vi oss på bussen in till stan, Oliver hade nämligen lurat med oss på deras undervattensrugbyträning. Det var spännande! Jag blev för det första RIKTIGT imponerad av simhallen. Den påminde om sturebadet i Sthlm fast i en modernare tappning och inte riktigt så överflödigt. Väldigt stilrent!

Här har ni damernas dusharrum, om ni tittar i spegeln till vänster i bilden så ser ni en kvinna som är gjord i mosaik som fanns på den motstående väggen. Sånt som piggar upp :)


Här är herrarnas, ungefär som damernas fast med turkost. Finfint!

Här kommer lite snygga bilder på oss när vi hade den fina utrustningen på oss. Oliver var supersnäll och visade oss hur det gick till och tränade oss på de olika momenten. Kära jissenam vilket tryck och vilken smärta man fick i öronen (har fortfarande det efter ett dygn..). Men jag är riktigt imponerad av spelarna!


Efteråt bastade vi, och den bastun skulle Osby simhall inte må dåligt av. Man kanske skulle ta ett snack med den där Anders Pettersson som såg en framtid för just Osbys simhall ;) Man kom först till en svalare bastu sedan i ett rum längre in fanns det en bastu till.

Med ett litet knapptryck på väggen så sprutades det ut vatten över aggrigatet - genialiskt!! Och vad underbart det var :)


Lördag
Dagen började med en nyttig frukost!

Idag har vi gjort bonusuppgifter och handlat lite. Nu står middagen färdig efter att grillmästaren Tim gjort sitt bästa på grillpremiären på balkongen med min söta lilla grill :)

Hittade den i förrådet idag :)





Nu sitter vi och avnjuter  denna goda middagen! Jag fick till en riktigt smarrig marinad, godaste jag smakat! Jag gjorde den på olja, soja, peppar, lawrys, american bbqsås, salt och sweet chilisås! Mumma :) Snart kommer Marcus och Matilda :)

Förresten så tror Tim att vitsippor växer på träd. Igår pekade han upp i ett träd och sa "titta, en vitsippa" fast han pekade på en videkise...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0