onsdag torsdag fredag

Onsdag
I onsdags spenderade jag & Tim en hel dag i Sthlm och letade skor till mig. Tror ni att jag hittade några i centrum? neeeeedå! Men bikinin jag pratat om är numera min :D Så vi gav Täby Centrum en chans och ca 10 min innan affärerna stängde så hittade jag mig ett par skor som jag är mycket nöjd med! Kan hända att det dyker upp en bild senare.

På kvällen bowlade vi och innan vi börja kom Tim med förslaget om att jag skulle lägga upp resultatet på bloggen. Jag anade att han hade en baktanke där och tänkte att han lätt skulle piska mig. Tji fick han för jag vann visst med 374-315 poäng. Mina bowlingtalanger fanns där någonstans ändå. Och ni, om ni har dålig syn på långt håll så rekommenderar jag er inte att bowla utan glasögon... (Och ääändå vann jag ;))



Torsdag
Upp tidigt för att hinna med allt innan jag skulle ta tåget. Vi körde från Tims i god tid för att hinna till centralen utan att behöva stressa. Tur var det för i Sthlm så gillar man vägbyggen överallt men man vet inte att man kan dirigera förarna med vägskyltar, nejdå! Det resulterade i att vi körde knasigt två gånger och hela åtta minuter innan tåget skulle avgå springer jag in ensam på perrongen, Sveriges värsta perrong! Eftersom jag gått vilse förr och vet hur dåliga skyltningarna är så var jag gaaaaanska stressad. När jag springer där och letar efter spår 11 finner jag att det finns flera spår 11. Ett för tunnelbana, ett för pendeltåg och ett för tåg. OCH VILKET SKA JAG TA DÅÅ? Jag höll på att bli galen och hade uppnått min maxpuls när jag bestämde migför att testa ett av alla spår 11. Jag hade tur och det visade sig vara rätt och hoppade på tåget i grevens tid, och hade sånt tur att vagnen jag skulle åka i stod nästan precis där jag komm upp. Tur i oturen alltså :)

Två timmar senare rullade tåget in på perrongen i Kristinehamn. Där mötte min kära syster mig :) Jag myste och lekte med gosigaste Caspian innan vi på kvällen åt på restaurang. Det blev mongolisk buffé, min favorit!



För er som inte vet så är mongolisk buffe när man själv får plocka ihop de råa råvarorna, välja sås och sedan titta på när kocken steker det åt en. Hur mumsigt som helst! Efter två stora portioner var jag tokmätt!!!

Kvällen avslutades med en runda Tjoo och jag kom bara näst sist trots den sämsta öppningen :)



Fredag
Rickard kom hem efter att ha tränat, kommer in och säger hej och försvinner sen igen. Då hör jag ett konstigt "ritch ritch ritch"-ljud och frågar syrran vad han kan ha för sig. Han som vanligtvis har längre hår än jag kommer in i vardagsrummet med axellångt hår där ena sidan är ca 3cm kortare än andra. Han hade bestämt sig för att raka av allt hår och tyckte att han då lika gärna kunde klippa av en hästsvans innan han ångrade sig. Jag frågade om jag fick lov att klippa lite i det innan han rakade av det och det fick jag! Ni anar inte hur roligt vi hade, jag klippte ena sidan och syrran andra. Jag körde på pottfrissa med en emolugg, tadaaaaaa

Nya modet?! Nu när jag hade chansen så passade jag på att göra det så lojt det bara gick ;D

Nu ikväll har vi varit hos Rickards syster Sanna och hennes festman Christian och ätit tacos, gott som tusan var det men fy vad mätt jag lyckades bli :) Jag fick ge Caspian välling innan vi nattade honom och vad mysig han är när han är trött! Tur jag har någon att gosa lite med här :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0