Fredag

Nu banne mej är all kaos över, eller nästan! Flytten är klar, bara några få lådor kvar att packa upp. Men vi har ju klarat oss utan deras innehåll i någon vecka nu så de kan ju inte vara livsviktiga saker de innehåller precis. Så de får kanske vänta lite till. Min omtenta i matte 4 skrevs igår, tentan som är anledningen till att jag inte har haft något liv den senaste tiden. Fast det har inte gjort mig något, det har lätt varit den roligaste mattekursen jag har läst! Om än att den var den svåraste också :) Dock verkar det som att examinatorn tror att vi ska vara några genialiska genier då hans tentor bara blir svårare och svårare. Jag hade god lust att fråga honom varför han var så elak när han gick runt i tentasalen och smålog mot alla som satt & gnuggade geniknölarna. Men jag vågade inte.
 
Lägenheten har blivit huuuuur fin som helst! Vi har fått nya tapeter i både vardagsrum och i pluggrummet, jag gjorde definitivt rätt val av tapet. Nu slipper vi se de äckliga orange väggarna fulla med flottfläckar :) Jag har inte tagit några bilder än då det just nu är lite kaosigt här o var på sina hörn. Det syns att det har pluggats i pluggrummet så att säga.. Lite bilder på vardagsrummet innan vi var helt klara med möbleringen kan jag dock bjuda på, bilder på pluggrummet kan kanske komma lite senare då jag har städat upp alla böcker och suddirester!


Det är lite mörka bilder, så att ni inte ska se dammtussarna i hörnen. Kanske tur att där inte finns några :D
 
Under tiden ni har saknat mig här har vi (jag & Tim) hunnit boka en resa till Dubai över jul. Det var lite av en slumphändelse, vi har tänkt länge på att åka iväg tillsammans över jul & nyår men insåg att priserna mer var för icke-studerande-människor-med-stora-guldbyxor.. Fast leta har vi gjort lite då & då i hopp om att hitta något billigt och bra. Dubai hade vi lagt på hyllan för länge sen då vi insåg att det var ett av de dyrare resmålen. Kattsingen heller, vi lyckades hitta tokbilliga flygbiljetter tur&retur så vi unnade oss tillochmed ett lite bättre hotell. Det råkade bli ett av de bästa, haha! Så det ska bli spännande :) Vi bestämde oss för att fira nyår hemma, i Skåne faktiskt. Tim har hunnit fylla år också, och bättre födelsedagspresent kunde jag nog inte ha hittat till honom. Han fick en shaker, drinkglas, måttglas och ölglas av mum&dad. Hans föräldrar var uppe över helgen och firade honom.
 
Nolleperioden är i full gång och jag saknar tiden fast tycker att tanken på att jag har ett år mindre kvar än dem är skööön som tusan!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0