Kissing-disease?

Häromdagen när jag var ledig från jobbet körde jag och mamma in till Kristianstad för att lämna bil på service och införskaffa nya telefoner till mom&dad. Jag kan ha gjort mitt livs största misstag eller så visar det sig kanske vara det bästa jag gjort - jag köpte varsin iPhone till dem.. De har aldrig ägt en mobil med touchskärm förut så det är en heeeelt ny värld nu vettni. Förr kunde de endast ringa, fota och smsa - ja knappt det :)
 
Väl inne i stan passade jag på att införskaffa mig en plånbok efter alla påhopp om min tydligen alldes för stora och klumpiga portmonä. Så en läcker liten läderbit fick det bli, den minsta jag kunde hitta! Jag hittade - ÄNTLIGEN - en marinblå kavaj också. Som jag har letat! Eftersom nästan hela min garderob går i blått så har behovet efter en sån kavaj varit stort länge. Kul att affärerna har fattat att det är snyggt ;)
 
Eftersom vi var inne i stan så fanns det inget annat alternativ än att gå & äta på Trendie. Enda stället jag känner till med god kebab! Här får man rätt sås jämfört med Luleå iallafall ;)
 
På kvällen var det dricka-öl-efter-jobbet som gällde med arbetskamraterna. Det var en trevlig kväll! Jag begav mig hemåt ganska tidigt för att vara pigg till jobbet igår. Jag jobbade 14-22.15 och det gick riktigt bra, när det går bra går tiden fort så det var ett lyckat arbetspass tycker jag :)
 
Idag tog jag sovmorgon för att vara på g för jobb 14-19. När jag vaknade orkade jag knappt ta mig ur sängen. Att gå ner för trappan kändes som att man hade utfört ett marathonlopp ungefär. Jag kom till kökssoffan där jag blev liggandes igen. Mamma var snäll och ringde vårdcentralen åt mig. Eftersom att mitt halsonda inte har släppt och jag inte har blivit piggare så misstänkte sköterskan körtelfeber men skulle prata med doktorn och återkomma sedan. När hon ringde tillbaka sa hon att de två doktorer som hon pratat med båda misstänkte körtelfeber och att jag absolut inte fick jobba mitt pass 14-19 idag. Jag fick en tid tills imorgon så då får vi se vad det är som gör mig så matt. Jag har legat ner hela dagen, sovit till och från och är ändå hur trött som helst nu! Men körtelfeber har jag varken tid eller lust att ha så det önskar jag verkligen inte mig, håll tummarna för mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0