hejdundrande helg

Oj vad helgen flög förbi, turbon måste ha hängt sig minsann!



Lördag
Jag och syster åkte in till centrum där hon shoppade loss rejält och fick med sig en hel del fina fynd hem. Galen rea i stan! Jag öppnade inte plånboken en enda gång, är mycket stolt. Kan du tänka dig mormor? Jag tänkte faktiskt att "nää moa, du har ju redan garderoben full" :) Vi hade tänkt kolla på Idesix dodgeballturnering och komma dit lagom till finalen vid kl 14. När jag pratar med David vid 12 säger han att den redan är över så vi åkte hem och åt våra lunchlådor med sallad i istället.

Nu när jag äntligen har någon långhårig så kunde jag inte låta bli att pilla lite, har nu gjort min första så kallade fiskbensfläta, tadaaam

Att nöja sig med en enkel fiskbensfläta vore ju tråkigt så jag gjorde en inbakad på varsin sida som jag flätade in i fiskbenen.

Till middag lagade vi rostade rotfrukter och lövbiff med sky, mumsigt värre :)

Det var bra mycket godare än vad bilden försöker säga, den ljuger ganska bra..

På kvällen var bastun bokad och pojkarna hitbjudna på bastukväll. Det lockade ganska bra med tanke på att man numera kan ut i snön och hoppa för att kyla av sig. En & annan kullerbytta blev det.


Efter bastun gick vi upp till oss och när jag sa att en kladdkaka hade inte suttit fel och Marcus hörde det fanns det inget annat att göra än att baka en kladdkaka helt enkelt. Det slutade med att My bakade..


Och jag & Marcus gjorde det vi gör bäst..

Slickar redskapen förståss!


Mycket god och perfekt kladdig!

När kakan var klar började tjoturneringen. Emil var ny i spelet men lyckades inte få den nybörjarturen som annars är väldigt vanlig - kan bero på att man behöver lyssna på reglerna ;)


Det var en helt galen omgång och jag har aldrig varit med om någon liknande, varför ser man enkelt här....

För er som inte vet så ska man ha så lite poäng som möjligt = JAG VANN :D Hur det gick för de andra kanske inte är nämnbart ^^



Söndag
En riktigt mysig slappedag! Vi har promenerat i det fina vinterlandskapet, skrivit våra CV'n, syster har lagat lunch och vi har lagat en himmelskt god soppa. Billigaste och godaste soppan jag ätit, och jag som inte ens tycker om soppa. Tänk vad jag kan hitta på, tillochmed koka soppa på en spik kan jag! Det blev en soppa med kycklingfilé, purjolök, gul lök, vitt vin, buljong, cayennepeppar och thailändsk soja. Mumsfilibabba!

Till soppan kokade jag lite ris.


Supergoda omeletten som syster gjorde till mig till lunch!

Nu har jag precis pratat med saknade Tim. Han verkar ha det mycket bra och det är jag glad för. Hade gärna varit en liten mus i hans mössa så jag hade fått se allt vackert. Hade han kört för snabbt så hade jag dragit honom i håret så som Rattatouille gör :) Nu är det baaaaaara en vecka kvar tills han kommer hem, måtte den gå fort fort fort! Det kommer bli så ensamt och tyst när syster åker i morgon :( Mamma, kan inte du komma upp då?


Jag kan förstå att han trivs!

Nu ska vi sova, upp tidigt i morgon så My inte missar bussen till flygplatsen!


Kommentarer
Syster

2012-01-23 @ 20:46:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0