JAG SKA FÅ.... :D

Sen vi sågs sist så har jag hunnit med en del :)


Onsdag
Jag fick två jättestora paket på posten från mammis,


De innehöll mina målarsaker som jag hade kvar där hemma, men nu när jag fått massa idéer i huvudet så kommer jag behöva dem. Får se om det lyckas bli något snyggt :)


Vi var lediga från skolan eftersom det var Luleå Arbetsmarknadsvecka. Jag passade på att bland annat tvätta sex maskiner, ja det var SEX maskiner.. Jag räknade massa matte, och David kom så lagade vi en soppa som han sa skulle vara jättegod. I soppan hade vi morot, purjolök, jordärtskocka, rödlök, kyckling, buljong m.m.. Visst låter det gott?

Men fy tusan vilken barnmat det var! David fick mina matlådor med kan jag ju säga....



Torsdag
Jag och Oliver började dagen med att presentera våra lösningar på caset som vi löst på seminariet. Det visade sig att det är fler som tror dom är gruppsex, men NEDÅ. Tydligen så skulle vi kommit på ett seminarium dagen efter (alltså idag) enligt lärarens lista. Då protesterade lilla Moa och sa att vi var de första som bokade in oss på seminarietillfället så det kan inte alls stämma! Som tur var så var det en annan i klassen som hade sett att vår grupp var inbokad på rätt tillfälle. Alltså finns det några andra lureprickar där ute som tror att de är grupp sex (hur de nu kan göra det med tanke på att det är våra namn som står under grupp sex?!). Konstigt att man inte anar ugglor i mossen när man ser att ens grupp redan är inbokad på ett annat pass och ingen i gruppen bokat?! Blöhöö. Seminariet gick i vilket fall som helst bra, det blev lite tjatigt att lyssna på alla gruppers lösningar med tanke på att det inte skiljdes åt så värst.

Kvällen spenderades med min ensamhet, börjar nästan bli en trevlig prick.. Dock ingen som jag tänker ha ett längre förhållande med, nästan inget alls faktiskt. Inte så många heller, om jag får bestämma då såklart. Om jag hade fått bestämma så hade jag aldrig lärt känna honom, men han ville ju så gärna lära känna mig efter nästan 20år. Ja så då var det väl dags då.. Vi pysslade med lite hemlisar, en hemlis är klar och jag har en hemlis kvar. Ni kommer få veta hemlisarna på måndag tror jag, om de är klara då :)


Fredag

Det pratades om skidåkning, ja skidåkning. JAG SKA ÅKA SKIDOR I MORGON :D Kan ni ens tänka er hur lycklig jag är? Jag är nog lika lycklig som skraj, tänk om jag glömt hur man gör? Folk påstår att det är som att cykla, inget man glömmer. Jag hoppas de har rätt. I vilket fall som helst så ska vi åka sju pers till Kåbdalis i morgon. Det är Karl från klassen som är så snäll och kör dit. Det är jag, David, Karl och Karl-Johan från klassen och några kompisar till Karl som kommer göra backarna osäkra.. Äntligen ska jag få testa min alldeles egna och splitternya utrustning! Kan nog vara bra att ha gjort det innan det bär av till Italien. Jag har donat som tusan här hemma med att packa all utrustning, och testa den såklart...


Givetvis lär jag åka i denna utstyrseln, det uppskattas kanske?! Haha

Jag är ganska nöjd med att jag helt omedvetet lyckats matcha hjälmen helt perfekt med min skiddress. Hjälmen är svart med limegröna och blåa blixtar på (Y) Fick en lyckochock när jag insåg det, i mitt huvud var det bara en tråkig svart hjälm :P Skidglasögonen är provisoriska. Supersnälla David fixade dem till mig igår för endast 100:-! Eftersom mina egna ligger hemma i Skåne på tok för långt iväg :)

Till middag har jag minst sagt lyxat till det, och gud vad gott det var!

Ryggbiff med diverse grönsaker och hemmagjort kryddsmör :) Jag åt minsannoda upp alltihopa. Nu känner jag mig som en elefant, en trött sådan!

Hoppas jag inte bryter något ben eller gör något annat dumt i morgon nu bara!



Kommentarer
mom

Lycka till i skidbacken men snälla ta ett åk för mom. Håll benen hela. Have fun.

hug mom

2012-01-28 @ 00:32:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0