Vandrar på lyckliga gatan!

I lördags blev det allt annat än vad jag hade planerat! Efter skidåkningen hade jag tänkt börja plugga ekonomi, istället blev det förfest hos Johanna med flickor & pojkar från klassen :)
Jag gjorde ett bra val!



Söndag
Vaknar bara laaagom mör i kroppen, men det spelade ingen som helst roll. Idag är ju trots allt dagen då min Timtim kommer hem - äntligen! Jag gick upp ganska sent, vid tio ungefär. Jag insåg snabbt att jag skulle behöva läsa som en blådåre om jag skulle hinna klart med ekonomin innan han kom hem. Efter mina snabba beräkningar kom jag fram till att jag skulle behöva läsa minst 25 sidor / timme för att hinna bli klar innan Tim kom hem. Lätt som en plätt tänkte jag. Puuuuh nej, det tog precis en timme att läsa 25 sidor i den boken. Jag hann bli klar dock och har nu plöjt igenom de 100 sidorna som jag fick för mig att läsa. Det blev en snabb lunch, därav sallad. (Pssst, jag fick ett tips från syster att steka bacon i ugnen, fungerade kanonbra!! Jag kommer aldrig mer steka dem på järnet, tänk vad man slipper allt stänk :) )


Vid halv fyra kom han äntligen hem, som jag har längtat! På två sekunder hade vi packat upp hans väskor och låg säkert minst en timme i soffan & bara slappade och pratade om allt som hänt :) Vi lagade oss en riktigt mumsig middag sen, kantarellostfylld baconlindad kycklingfile med rotfrukter i ugn!

Supergott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0