ett tu tre

Ja vilka tokiga dagar det har varit! Jag har ställt till med sådana tokigheter att jag knappt vet var jag ska börja..
 
I tisdags hade jag mitt första arbetspass efter semestern. Jag hade morgontid och skulle öppna hela butiken. Lite pirrigt var det allt med tanke på att jag inte gjort det på över ett år. Kvällen innan gick jag igenom alla rutiner noggrant i huvudet för att vara säker på att jag visste vad jag skulle göra. Under nattens gång öppnade jag säkert butiken minst fem gånger i drömmarnas värld. Jag gick upp i god tid för att ha god tid på mig, jag var osäker på om jag skulle ha hand om bankomaten på morgonen eller inte och erfarenheten säger mig att den där bankomaten gör så gott den kan för att jävlas med mig och antagligen med de flesta andra också. Så jag var på jobbet en kvart tidigare än min tid för att vara säker på att hinna med allt innan jag skulle öppna för kunderna. Som tur var så var ekonomiansvarige där och räddade mig från bankomaten. Då är det såklart jag själv som ska klanta till det. Jag låser upp entrén för att gå ut och hämta in morgontidningarna med tanken att gå in igen och låsa om mig för att öppna när klockan slagit 07.00. När jag har gått ut genom dörrarna, fyllt famnen med tidningar så ska ja ju gå in igen. Nähädå, tror ni dörrarna vill öppna sig?! Tror ni inte jag har lyckats gå ut när jag stängt av skjutdörrarna så att de inte öppnar sig igen. Där stod jag och knackade på fönstret i hopp om att någon annan anställd där inne skulle höra eller se. Tro inte att de gjorde de, de hade fullt upp med sina sysslor och hade inte en tanke på att jag var utelåst ur butiken. Som tur var så hade jag jobbtelefonen med mig och lyckades ringa till charken efter att först ha ringt och väckt chefen. Hon som jobbade i charken trodde jag skämtade när jag bad henne komma till entrén för att jag var utelåst. Hon kom och vi lyckades tillsammans dra isär dörrarna så jag kunde kliva in igen. Bra start på dagen va? ;) Som tur var så gick resten av dagen kanonbra!
 
Igår var det min lediga dag så vi gjorde en utflykt till gammelmoster och hennes stuga. Det var en mysig dag med strålande solsken och underbart väder! Jag och pappa tog en roddtur ut i båten
 
Dagen idag började med att jag försov mig, av någon konstig anledning så måste jag ha stängt av alarmet utan att vara medveten om det. Inte så bra med andra ord! Jag vaknade 45 min för sent, alltså vaknade jag när jag hade tänkt köra iväg. Jag lyckades komma iväg till jobbet och var framme endast 3 minuter för sent, det tycker jag är bra jobbat! Turen var inte med mig på frukostrasten heller, då välter jag ut ett helt glas juice över hela fikabordet och ner i en kollegas knä. Schysst värre! Resten av dagen löpte på bättre iallafall :)
 
I morgon är jag ledig och det sägs att det ska bli bra väder = ni hittar mig på stranden lik en stopplykta :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0