Sista dagen i Theoule-Sur-Mer

Nu banne mig sitter jag här på en liten vindsvåning i dystra kalla molniga Sverige. Vet ni vad det absolut tokigaste är? Jo det regnar itne för sekunden. haha! Igår gick vi upp ganska tidigt, packade det sista och promenerade till poolen där jag & Tim inte ens tagit ett dopp. Så vi promenerade dit allesammans. Det var en saltvattenpool så det blev bara ett dopp för mig, tvi sjutton!!!


Sedan åkte vi till Nice där vi spenderade hela dagen strosandes på de stekheta gatorna, det var så varmt så tillochmed lilltårna svettades. Nästan iallafall! Vi dräglade lite bland lyxbutikerna och gick in lite då & då bara för att kyla ner sig. Vi sa att om några år kommer det vara oss de vill ha in i butikerna och kunna skämma bort - drömma går ju :) Men vi är överrens om att återkomma om sisådär 7-8år när man arbetat upp en fin lön! Tims föräldrar gick på sitt håll och vi gick på vårt, trots detta stöter vi på varanda två gånger under förmiddagen, i en så stor stad.

Hotellet förresten, det var rena rama skämtet! Jag och Tim hade bokat via Mr.Jet och tog givetvis det billigaste möjliga. När vi öppnar dörren till rummet möts vi av den unknaste cigarettosen någonsin och jag vänder redan i dörren. Där skulle jag inte ens vilja tänka tanken på att öppna min resväska då allt skulle ta åt sig av doften. Vi klagar i receptionen och får som svar att det är det rummet vi bokat och att det inte alls har rökts i rummet. Synd där, men min vassssa nos lurar ni icke! I vilket fall som helst så lyckades vi byta rum vilket jag var mycket glad över. Konstigaste väggarna hade dem, mjuka och "tapetserade" med tyg..

Vi frågade i receptionen efter bra restauranger att äta på och efter något supermarket. Vi kollade upp alla restaurangernas menyer och ratade dem ganska snabbt. Vi ville ha sniglar till förrätt, kött till efterrätt och Tim ville ha creme brulee till efterrätt. Franskt tänkte vi - borde finnas på nästan alla restauranger? Vi hittade ingen restaurang att boka bord på under våra promenader och bestämde oss för att vänta med det och bara ta första bäsa på kvällen istället. Sista stoppet på dagens promenader blev ett gigantiskt supermarket där jag köpte nästan ett kilo ost, cachaca rom så att jag ska kunna göra min egna Caprihinia och lite gåsleverpaté till mina päron.

Bilder och stories från kvällen kommer när jag har kommit hem från Stockholm, tar tåget i morgon!

 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0