Upp och ner, ner och upp!

Igår var det jobb 10-18 på Ica som gällde. Jag åt lunch hos mormor & morfar med mamma, persiljesås och potatis som smakade riktigt gott. Det har jag inte ätit på över ett år. Efter jobbet körde jag hem, bytte om, åt middag och körde sen till byn igen för att hämta min fina pojk som kom med tåget. När vi kom hem hade även My, Rickard, Annicka och Caspian kommit - det blev alltså fullt hus på bara några sekunder :) Alla favoriter samlade på ett & samma ställe, underbart! Vi åt lite gott och hade presentutdelning med saker som mum&dad hade köpt till oss i USA, riktigt mycket fina saker hade de hittat åt oss. Så snälla :)

Natten var inge vidare, vaknade vid tre med den värsta tandvärken jag varit med om och fick ta piller för att det skulle gå att somna om över huvud taget. Vid sex ringer något fyllo fel till mig och väcker oss båda. Värken är tillbaka. Jag lyckades somna om efter många om & men. När det var dags att gå upp var jag knappt människa så ont jag hade! Tim & Rickard var flitiga och tog en löprunda när jag & syster åkte till byn för att handla lite.

Ringde min distanstandläkade Torbjörn och rådfrågade, fick råd om att ta en speciell värktablett vilket jag gjorde. Smärtan försvann och jag kände min som människa igen - tills biverkningarna kom! Jag har aldrig varit så matt tror jag. Blek som vitaste lakanet, skakig som ett asplöv och illamående som ett fyllo. Jag lyckades iallafall få till en frisyr på syster innan de begav sig till bröllopet, sminkningen fick mamma göra eftersom jag blev sängliggandes. Efter en stunds sömn, lite kramar och baconchips blev jag Moa igen.

Nu är vi i full gång med att laga mat, grillat :D


Medans pappa skötte grillningen skojade jag med Cas!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0