bland blixtar och dunder

Vaknade kl 04 och yrade om att Tim var tvungen att gå upp, kände hur det blixtrade i huvudet och bad honom leta huvudvärkstabletter eller migränmedicin men allt sånt var spårlöst försvunnet - såklart! Jag som hade satt klockan på 07.20 för att gå upp och plugga visste inte vart jag hade rumpan när klockan ringde. Tim cyklade iväg till skolan för att hämta utrustning inför deras norgeresa som är från idag tills onsdag. Han var snäll och tog en sväng inom apoteket och köpte diverse botemedel. Så nu kan jag iallafall sitta upp, även om jag är tvungen att ha solglasögon på mig. Kan lura folk att jag är en såndär tuffing som har solglasögon inomhus, coolt va? nae.. Tim åker 12.30 och mina lektioner börjar 13.00. Jag ska försöka infinna mig där då, känner att det är för viktiga lektioner för att missa. Jag hoppas att åskovädret ska gå över snart medans jag sitter här och knaprar på lite saltiner. Hoppas er dag startar bättre än min :)

Förövrigt blev vi galet sugna på varsin iPad igår när vi insåg hur bra det hade varit att ha en i skolan. Kunna antecka på den, ha alla anteckningar på ett & samma ställe, kunna ha alla böcker i pdf-format i den m.m..... Kunna ha endast en liten platta med sig istället för en himla massa block och en dator. Jadu!

Nu kommenterade Tim just "Ja Moa, du får inte glömma att laga mat åt dig själv nu när jag är borta", nä okej - jag ska försöka!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0