Ena klar, dags för nästa!

Idag har jag haft föreläsning hela förmiddagen och jag var så trött! Ryggen gillade inte att behöva sitta heller, men jag satt iallafall kvar tills föreläsningen var klar :) Idag har det varit information om utlandsstudier i skolan, tror ni inte jag har föreläsning nästan hela tiden? Men jag hann lyssna på en föreläsare som pratade om ett visst företag som hjälpte studenter att studera utomlands. Jag är sugen men måste verkligen ta tag i allt nuuuuu! Puh. Jag orkar knappt med tanken ;) Kosta skjortan kommer det göra, men det tjänar jag väl in om några år - hoppas jag!
 
Till lunch åt jag kycklingen från igår med ris och kantarellsås, så gudomligt god lunch! Sen har jag varit en sväng på skolan för att fixa med uppgiften i designen. Jag fick inte det till att fungera när jag skulle skapa skuggor igår så jag frågade Marcus och han hade rätt svar på problemet så nu är jag alltså klar med uppgift 3.

Ja det är då inte jag som har bestämt designen på den här hand-dammsugaren, haha! Färgen dock ;)
 
Nu har jag bara tre kvar - tre som kommer få betyg! Spännande värre.. Jag har fått till det så jag kan jobba bättre hemmifrån också. Det räckte visst att jag mixtrade lite med datormusen. Men nu är det jag själv som får bestämma vad jag ska designa, kraven för min stileben är:
  • Ska innehålla 2 glas, en karaff och en skål med frukt
  • Glasytan ska ge ett realistiskt intryck
  • Frukten ska ge ett realistiskt intryck
  • Skuggor
  • Ljusinställningarna ska ge bilden ett djup
  • Objektens placering ska göra layouten harmonisk
  • 1280 x 1024 pixlar
Jag funderar på att göra något juligt, en karaff med glögg i kanske? :)
 
Idag ska jag jobba 16-19, hoppas huvudet är liite piggare då.. haha :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0