Bra dag!

Vilken bra dag alltså! Dagen började med två föreläsningar ergonomi där jag hade förberett mig på den första då jag trodde han skulle prata om samma sak på båda föreläsningarna så jag blev lite skraj att jag inte skulle kunna följa med på den andra föreläsningen. Fast det visade sig att den handlade om nervsystemet och det hade jag tydligen ganska klart kvar i huvudet sen biologilektionerna på gymnasiet. Tänka sig att jag lärde mig något på de hemska lektionerna ändå, haha! Vi fick sluta en hel timme tidigare än planerat och det är man verkligen inte van vid, det är vanligare att man slutar 10min för sent och får springa till nästa pass..
Jag åt lunch hemma med Tim, rester serverades idag men det smakade bra trots det. Efter lunch hade jag mitt första pass designteori och enligt schemat skulle det vara kursintro. De försökte sig på ett upprop men när de insåg att nästan hälften av klassen inte fanns med på deras lista gav de upp. Det verkar som att vi är ca 100 pers som ska läsa kursen, galet många! De berättade om kurslitteraturen som jag har försökt mejla dem om och de sa att man inte behöver någon av de SJU böcker som de har skrivit på litteraturlistan. Roligt när man har varit duktig och beställt alla sju för att se till att vara väl förberedd inför kursen och tusenlapparna bara flög iväg! Som tur är så tror jag att jag kan returnera dem (de har inte ens kommit än), fast får då stå för frakten vilket kommer bli en hel del..
 
Jag fick tips från en klasskompis att hon hade en vän som hade läst samma program med samma inrikting och ville sälja sina böcker. Så jag har just köpt den enda boken jag tänker använda mig av denna läsperioden för halva priset av en äldre student och tjänade där in 250:- ;)
 
Har även fått reda på att det är på tisdag nästa vecka som jag ska till Boden på det jag berättade om i förra inlägget. Jag längtar!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0