MUMS

Boden var inte riktigt vad jag förväntade mig, det var mycket tid då man bara satt och väntade. Då vi var så många så var det bara en i varje grupp som utövade någon av de olika momenten på de olika stationerna. En station mätte benstyrka där en person fick mäta sin maximala styrka i båda benen för att sedan jämföra. En station var ergonomi där man kopplade på elektroder på en testperson som sedan skulle röra sig vid ett skrivbord som om att den arbetade och vår uppgift var sedan att justera arbetsmiljö så anpassningsbar som möjligt. Balans fanns med som en station där jag var testperson. Jag fick testa min balans stående på ett ben med ögon öppna och ögon stängda, balansen var sämre än vad jag trodde men jag var godkänd till att få spela hockey iallafall ;) Den fjärde stationen är den på bilden nedan när man mäter syreupptaget vid det klassiska rullbandstestet för brandmän. Här har ni Marcus som kämpar på iklädd larmställ med gastuber.

 
 
Råstekt potatis och bacon blev helt plötsligt något helt annat och det slutade med att vi gjorde ett recept från TV-programmet Australian Masterchef Junior som vi velat prova länge. Panerad kycklingfilé med auberginsallad. Tomaterna skulle sänkas ner i kokande vatten i 10 sek för att sedan direkt läggas i isvatten en stund. Det gjorde att man lätt kunde skala dem och vilken smakskillnad det blev!
Nakna små tomatisar
 
Här har ni receptet!
 


 
Vår rätt slutade upp såhär;
 
 
Och det var det godaste jag ätit på läääääänge :D Vi skippade basilikan för den är inte god ;) Plus att vi hade ströbröd istället för surdegsbröd
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0