Sovmorgon och spontanbio!

Sovmorgon idag, det var välbehövt tyckte både jag och förkylningen :) Jag började inte förens klockan 13 och hade då två pass ergonomi, sammanlagt 3 timmar. Jag har aldrig varit med om en människa som kan få ett ämne som är så tråkigt att verka så intressant och få en att hålla uppe koncentrationen i tre timmar. Jag är imponerad! Hon har genomfört flera tester och sammarbeten med räddningstjänster och berättade lite om sina forskningar. Bland annat att bandmannayrket är mer anpassat för män om man ser till redskap och liknande, vilket jag har erfarenhetav då jag har medverkat i undgdomsbrandkåren i fem år. Det tycker jag är mycket synd och skulle vilja ändra på! Mitt under föreläsningen slog tanken mig att jag kanske skulle ha gått SMO-utb istället som är Skydd Mot Olyckor. Sen kom jag på att det är inget som hindrar mig från att göra det efter min examen, dock är det nog inte så jätteaktuellt. Men arbeta med räddningstjänsten över lag, det vill jag göra! Och jag vet precis med vad :)
 
Nu sitter vi och mumsar på lite vitlöksoliver, den stora favoriten här just nu! Eller det har väl varit en riktig favorit sen Frankrike.. För ett år sen när jag nämnde oliver för Tim så kollade han bara konstigt på mig och var fast vid att han aldrig i hela sitt liv skulle kunna gilla oliver. Nu är det oftare han som häller upp en skål än jag! Å andra sidan kunde jag inte drömma om att jag skulle dricka rödvin heller, men nu kan det tillochmed vara gott. Jag ska grilla en baguette i ugnen och äta den med lite tapenade som förrätt snart, jag är olivberoende! Och jag tror att det ligger i släkten faktiskt.. Familjen Isgran som inte kan leva utan oliver ;)
 
Ikväll blir det spontan-bio-besök! Vi tänkte utnyttja studenbiorabatten och se Snabba Cash 2 ikväll. Jag har läst boken och var riktigt besviken på ettan då de knappt tog med något alls från boken, men jag hoppas att de täcker upp de i denna filmen. Mina förväntningar är ganska låga då ryktet säger att filmen ska vara dålig. Fast det sa ju fok om Hunger Games också och det är enligt mig årets film!
Och vem är inte tokig i Joel Kinnaman?
 
Som krydda på moset så blir det lite extra god middag idag också... mums!
 
Lite bilder är det dåligt med då jag inte har någon fin iPhone att ta kort med just nu.. Men vänta ni bara ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0