Tannamagaren kan fara åt pipsvängen?

Min lediga dag började inte alls som jag hade hoppats. Eller jo, en underbar sovmorgon fick jag ju! Och pressat tänder har jag nog gjort nästan hela natten, enligt huvudvärken och stelheten i käken. Åh vad bra ändå tänkte jag, att jag ska till tandläkaren och få hjälp med mina tandproblem! Klockan 10 hade jag tid där, eller inte... Jag fick en akuttid och satt & väntade i ca 70 minuter då där var flera med akuttider. Jag gick fram till kassan för att fråga om det var min tur snart, då säger hon att jag inte ens har en tid inbokad. ÅH VAD GLATT BESKED! Nu tänker ni säkert att jag var dum som inte gick till kassan och anmälde mig från början, men när jag "bokade" tiden så sa de att jag endast skulle sätta mig ner och vänta på min tur. Såååååå, inte tusan fick jag träffa någon tandläkare. Och eftersom alla människor i hela luleå verkar ha problem med tänderna och alla ska till porsön (skulle man kunna tro iallafall..) så är det ju nästan helt omöjligt att få en tid. Tacka vet jag de söta små klinikerna i skåne. Men på måndag lyckades de trycka in mig på morgonen vilket genererar i att jag kommer få gå tidigare från en föreläsning, vilket jag inte är så glad för som ni säkert förstår. Som tur var så satt damen som "bokade" in min tid bredvid hon som jag fick hjälp av så hon inte trodde jag myttade. Hon var nästan lika chockad som jag över att jag inte hade någon tid inbokad. Jaja, det genererade i en lagom arg moa. Som kompensation fick jag en tandborste och en tandkräm. Ironiskt nog så hade det gått fortare för mig att åka till sthlm och fått hjälp av Tims föräldrar än vad det gör här uppe. Allt är lika segt som talet. jooooooooooo men viiiiiiiiisst........
 
Nu har jag världens största godispåse bredvid med och tröstäter. Efter ett samtal med mammis så blev jag mycket gladare när vi av en slump kom att prata om mitt porslin. Det visade sig vara värt en del..... Bara tekannan ligger tydligen på 1700:- nypris så nu ska jag räkna ihop vad det kan vara värt :D

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0