Måndag

I måndags hade jag en mysdag hemma med mamma och när pappa kom hem grillade vi för första gången i år. Iallafall för mig. Det blev riktigt gott, som det alltid blir när mamma&pappa lagar mat!


Eftersom det var hemligt att jag är hemma så tänkte jag ju överraska mina andra vänner också. Mamma lyckades dock försäga sig när hon stötte på Sofia på blomsteraffären förra veckan. Det var nog lite tur för mig för snäll som hon var så fixade hon ihop gänget på måndagskvällen. Ingen skulle veta att det var jag som öppnade dörren, Bälla & Jenny blev överraskade och glada men Ida som hade anat ugglor i mossen blev mer glad än överraskad. Vi hade en underbar kväll, precis som alltid när vi kokar ihop något! Vi lagade kycklingsallad som nog var den godaste salladen jag ätit :)

Tre små söta kockar, tänk om man hade haft dem i köket varje dag!
 

Gissa vem som fick sitta i mitten med en limegrön tallrick, va va va? ;)
 

Se så mumsigt!!
 

Mätta, söta och belåtna :)
 

Efter många roliga bilder så fick vi till en seriös. Vågade inte riktigt lägga upp de andra bilderna med risk för att ni hade skrattat ihjäl er!



Söta Ida som hade listat ut allting hade med sig en söt present till mig, som var full av godsaker och en finfin skål! Jag har fått en liknande skål av henne tidigare men när jag tog den med mig upp till Luleå bestämde den sig för att gå isönder i resväskan :( Så nu har jag fått flygförbud med skålen så den ska få pryda mitt rum här hemma. Hoppas att den alltid är fylld med godis när man kommer hem då ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0