BBQ & Activites Fair

Igår hade vi första lektionen i kvalitet, det verkar vara ganska vanligt att lärarna vill lära sig allas namn. Det kanske har med närvaron att göra, vad vet jag.. Men namnskyltar har vi fått göra iallafall :)


Namnskylt till kvalitetskursen

Jag har börjat läsa på läxan som vi har fått i kursen "introduction to enterprise and info systems" (tror det var så den hette), och jag är verkligen positivt imponerad av boken. Men lärarna förväntar sig aningen mer av en som student här än vad de gör i Sverige. här är det massor med läxor, assignments, tentor. Ja - you name it!

Läxläsning

På kvällen var det först BBQ för alla utbytesstudenter & deras buddies. Det var många som träffade sin buddy för första gången och jag är fortfarande överlycklig att jag hade bra kontakt med min buddy redan innan jag satte min fot i de förenta staterna :) Sen var det Activities Fair i Cheel arena (hockeyarenan) där alla organisationer och klubbar gjorde reklam för sig och man fick gå med i vad man ville. Jag är just nu inskriven på "Outdoor Club", skid/alpinklubb och två dansklubbar (tänk cheerleading..). Vi får se hur detta går ;)

Cheel arena FULL med folk!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0