Dag 1 i USA

Inlägget som skulle publicerats igår!
 
Vi mötte upp vår buddy tidigare idag för att äta brunch ihop, det blev bagels på The Bagels :)
 
Turkey Club bagel!
 
 
 
Efter det tog han med oss på en sväng till mataffären så vi kunde köpa oss lite frukt och snacks. Vidare åkte vi till AT&T, telefonbutiken som gäller här och skulle köpa simkort till oss men det slutade med att vi fick köpa varsin ny telefon. En riktigt billig, ca 220kr blev det! Så nu har jag både amerikanskt nummer & telefon :)
 My new phone!
 
Då buddyn har massor att göra nu eftersom att det kommer fler utbytesstudenter så fick vi roa oss själva lite. Vi satte oss ner på en gräsplätt utanför skolan och hade picknick :) .... MISSNÖJET när popcornen var söta och inte salta........
Första bilden är Sara & Jonathan utanför byggnaden vi bor i nu, Powers. Resten är bilder från picknicken!

Vi fick lite hjälp med att försöka hitta böckerna billigare på internet än vad de var i bokaffären, som tur var så skiljde sig priserna en del. Heeelt sjuka priser på litteraturen alltså, en bok under 100dollar hittar man typ inte så ska vi ha massor med böcker också.. Nu idag har världens bästa David hjälpt mig lite hemifrån så jag kom undan med 211dollar för en bok iallfall. Guld värt! Jag har lovat att laga massa middagar till honom i Luleå sen ;)


På kvällen så stötte vi på några fler utbytesstudenter, som tur var så var de över 21 och vi hängde på dem bort till ens lägenhet. Den enda som har fått flytta in i sitt boende från början, vi andra bor ju temporärt som sagt. Vi träffade en från Sverige/San Diego, två från Australien och en från Irland. Här är flera från Frankrike också :)


Eftersom jag inte dricker öl blev jag laaaagom glad när jag hittade dessa i affären. Goda var de med ;)
 

Nu ska jag snart upp & duscha! Jag har knappt sovit nått inatt, mina persienner är helt uppdragna och de fastnade där igår :( Så det är ganska ljust här inne! Lite senare ska vi gå och äta frukost ihop med de utbytesstudenterna vi hängde med igår!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0