Black Friday by Jonathan

Jonathan ville gästbogga om min black friday shopping! Grejen med Black Friday är egentligen att butikerna öppnar midnatt mellan torsdag och fredag och har extremt bra priser på sina produkter. Rena rama drömmen för en shopaholic som jag! Han skrev på engelska så jag översätter åt min äldre generation ;)

 

This is Jonathan writing for Moa on this one blog post about Black Friday. I thought she would be a more “effective” shopper if she didn’t worry about documenting the entire day herself. Besides, I wasn’t planning on buying much for myself.

Detta är Jonathan som skriver på Moas blog om Black Friday. Jag tänkte att hon skulle vara en mer effektiv shoppare om hon inte behövde bry sig om att själv  dokumentera hela dagen. Och jag hade inte några större planer på att köpa något till mig själv.

 

 

The day started out quiet, and we didn’t go shopping at the early hours of the morning when all of the crazy Americans are pushing each other to get that last cheap TV. It isn’t fair to say, though, that the shopping outlets weren’t busy. Some stores still had lines outside! In the end, we visited the outlets, IKEA(!), the mall, and even snuck in a Primanti Brothers sandwich (now Moa’s a Pittsburgher).

Dagen började lugnt och vi började inte shoppingen på småtimmarna när alla galna amerikanare slåss om att få den där sista riktigt billiga TV'n. Fast det är väl inte riktigt rättvist att säga så, shoppingoutletsen var inte speciellt fulla med folk. Några hade dock fortfarande långa köer utanför. Så allt som allt så besökte vi outlets, IKEA (!), ett stort köpcentra och så åt vi på Primanti Brothers (Nu är Moa en riktig Pittsburghare!)

 

 

 
Only a few stores into the trip and she already has a handful of bags! 

Efter bara ett par affärer och hon har redan händerna fulla med påsar!






Jeans found! A little happy to say at least..
Jeans hittade! Lite glad minst sagt..





Moa in her natural habitat!
Moa i sin vanliga miljö!




A little piece of Sweden in Pittsburgh!
En liten del av Sverige i Pittsburgh!





I feel that this is quite fitting for her..
Jag tycker denna passar henne ganska bra..





For once I bought more than her. I’m feeling more Swedish
as the holiday approaches, complete with glögg, pepparkaka,
and julmust. I love it all!


För en gångs skull så köpte jag mer än henne. Jag känner
mig mer svensk nu när julen närmar sig, komplett med glögg,
pepparkakor och julmust. Jag älskar allt!
 



Even more bags!
Ännu flera påsar!



Cole slaw and fries on the sandwich. She was a little skeptical
but loved it, as you can tell. Just like I’m a little Swedish,
Moa is now a Pittsburgher!


Cole slaw och pommes på mackan. Hon var lite skeptiskt men
gillade det, som ni kan se. Precis som att jag nu är lite svensk så
är Moa nu lite pittsburghisk.


 

Dustin came over for the night.
He was also surprised buy all of the bags.
Now how does it all go home…

Dustin kom över på kvällen.
Han var också överraskad över alla påsar.
Såå, hur ska nu allt lyckas komma hem..?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0