Julafton 2013

Idag är det den stora dagen D - JULAFTON! Dagen som vi har väntat på heeeeela året, ellerhur? ;) Jag har firat hemma med min närmsta familj. Så mysigt! Det bästa av allt är att fira med Caspian, han har gått & pratat om tomten och tomtegröt hela morgonen. 


God Jul från mig!


I morse så läste jag julsaga för Caspian!

Resten av morgonen ägnade jag åt att slå in de sista julklapparnafint ska det vara!
 
 Den finaste skulle syster få!

 
 Dukat för julaftonsfest!
 
 
 Hederligt svenskt julbord!
 
 
 I år skippade jag allt förutom köttet, nästan! Julskinka, köttbullar, prinskorv, revben och fransbröd!
 
 
Sen knackade tomten på dörren, Caspian visade mer än gärna vägen till julgranen!

 

Och alla barn ska ju sitta i knät på tomten...



Alla barn var det ja ;)



De riktiga barnen också!


Caspian hjälpte tomten att dela ut alla paket!


När paketen var slut så kunde man ju hoppa i säcken och leka "Gubbe i lådan", haha!
 
 
Två oväntade paket kom tomten med också


 Det var två paket från finaste Sofia! Bästa överraskningen :D

 
 Syrran hade tagit vår paketslagartävling till en ny nivå, denna gången med silvertejp... INTE OKEJ! Och det är förbjudet att använda sax. Tur jag har morfar!


 Jag lyckades till sist att få upp tejpen!
 
 
 Titta vad fina skinntofflor jag fick! 


 Sen var det dags för tomtegröt! Caspian som tyckte gröten var så god i morse frynte och sa "inte gott" när han fick smaka gröten. Lite konstigt tyckte vi för han åt glatt av pappas gröt.. Men han fick ju bittermandeln i sin första tugga! Stackars liten.

 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0