Kräftskiva i julklapp!

I fredags var jag bjuden till Ida på lunch innan alla tjejerna skulle samlas på kvällen för att gå ut och äta middag tillsammans. Hon sa att hon hade en överraskning till mig. Jag trodde då att jag skulle få älg till lunch men jag fick både det och något sååååå mycket bättre. Ja något så bra att jag aldrig skulle kunnat gissa mig till det! När jag kom inom dörren möttes jag av detta bordet..
För mig, och alla andra svenskar, så innebär det bara en sak: KRÄFTSKIVA!
 
 Hemmakräfsade och hemmakokade i hemmagjord lage var de de godaste kräftorna jag ätit på länge!
 
 Hattar hade hon också till oss, men vet i tusan om Sofia fick till det rätt ;)
 

Ida och jag, redo att hugga in!
 
 Men innan vi högg in på kräftorna så var det rökt älghjärta till förrätt. Finaste möraste och godaste jag någonsin smakat!
 
 Sedan var det dags för paketöppning! Julafton flera dagar detta året!
 
 Jag fick kräftskivan i julklapp, men även en liten paket! Även den ätbar ;)



Sedan åkte vi vidare till Älmhult och Jenny där Bälla mötte upp oss och vi drack lite vin :) Vidare gick vi till Sorello och åt mat innan pojkarna gjorde oss sällskap med lite drinkar!
 Bälla, Jenny, Sofia, Ida och jag!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0