Så kul med besök!

Då vart seminariet över! Jag tycker att det gick mycket bra! Det gick ut på att en grupp på ca 15 personer satt i en ring. Man hade i förväg fått välja ett företag att undersöka där man hade i uppgift att besvara ett antal frågor som handlade om just hållbar utveckling. Så var och en fick till en början presentera varför man hade valt sitt företag lite kort. Sedan var det fritt fram att fråga och diskutera kring ämnet. Jag som har svårt för att vara tyst när man ska prata frågade på och var så aktiv jag kunde under seminariet. Det krävdes att man var aktiv för att bli godkänd på seminarieuppgiften. Jag hade själv valt företaget Boliden som arbetar inom gruvindustrin då de borde ha integrerat hållbar utveckling i sitt arbete, vilket de också hade! En av seminariedeltagarna hade valt Röda Korset som undersökningsobjekt så där fick jag ju genast lite att fråga och prata om :)
 
Jag tog en rejäl sovmorgon i morse och satt och åt frukost nästan till lunch, Tims mamma gjorde mig sällskap och det var riktigt trevligt :) Tycker det är jättekul att ha någon som bor här faktiskt. Lite mysigt sådär :) Jag & Tim hastade ihop en lunch till oss som faktiskt blev riktigt god! Jag ville haft kassler i ugn med min gräddiga chilisås men tiden var alldeles för knapp. Men jag var väl inte dummare än att jag gjorde såsen kall och hade den till, det var gott kan ni tro :D
 
Nu väntar jag på att Timmyboy ska komma hem så vi kan handla middag på Ica för att sedan promenera till Niklas där vi ska äta middag ikväll! Trevligt med lite annat än bra plugg, och ändå har jag hunnit med några mattetal idag :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0