Ledig dag!

Idag har jag varit helt fri från föreläsningar, det kan vara ganska skönt ibland! Dock har jag fått hålla mig hemifrån så gubbarna får göra sitt. Så det blev en tidig morgon i designlabbet där jag började bygga på kylskåpet tillsammans med Marcus & Sara. Tur jag har dem så de kan visa och berätta hur man ska göra, läraren hade tydligen gått igenom det i fredags när jag inte var där. Tanken är att vi ska bygga antingen en minikyl/kylbox eller en luftfuktare utav kartong och ett material som heter kapa mount som är som kartong men med skum emellan. Det är alltså formbart på ett helt annat sätt :) Sedan ska vi foliera ytorna, alltså klistra på en slags folie på dem så att de får ett plastigt intryck! Jag var ganska skeptisk till det i början men nu börjar jag tycka att det är riktigt roligt när man satt igång. Så vi ska ses där i morgon också och fortsätta bygga! Det är meningen att vi ska börja bygga först nästa vecka men då hade jag gärna varit klar med min.
 

Såhär ser Kapa Mount-materialet ut!
 

Här är skissen på hur kylen ska se ut :)
 

Tim är världsbäst och fick reda på att han klarade en av sina tentor idag, och med ett riktigt bra betyg dessutom! Bara för att han är så bra så bjöd hans mamma oss på lunch vilket var jättesnällt och supergott. Vi åt på kinarestaurangen som ligger på skolområdet.

Så smaskigt god efterrätt, friterade bananer och sirap :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0