Njuter av att vara hemma!

På bokhandeln häromdagen så såg jag att min favoritförfattare hade kommit ut med en ny bok. Karin Brunk Holmqvist som hon heter skriver så roliga böcker att jag ibland kiknar av skratt! Hennes bok "Sirila Gentlemän" kommer jag aldrig glömma :) Den nya heter "Surt sa räven om rabarberna" och jag har just börjat läsa. Alla böcker är fristående så man kan läsa dem i viken ordning man vill :)


Ett bra lästips i sommar!

Jag blir nog lite bortskämd här hemma när jag blir serverad lagad mat varjde dag.. Inte vilken mat som helst heller utan mammas magiskt goda mat! När jag inte blir serverad middag så kommer hon med en skål frukt eller rabarberris som hon hade kokt häromdagen. Jag lovar då att inte svälta när jag är hemma :)

Åh vad det var gott med sparris! Det var på tok för längesen jag åt det sist :)


Igår stod det en skål skivade jordgubbar framdukat vid frukost, det är nog det godaste man kan äta till frukost tror jag!

Får passa på att mumsa i sig jordgubbar nu när man kan!

Igår cyklade jag och mamma en sväng först för att plocka alla de kantareller jag såg när jag sprang sist. JÄTTEROLIGT att någon utomböling har varit där och pillat på mina kantareller och bara lämnat småtjaffset. Inte okej :( Några yttepyttesmå fick vi med oss hem innan det började ösregna.. Jag gick klädd i träningskläder hela dagen, så skönt! En fräsig fläta fick jag minsann till också, en sån jag aldrig lyckats med förut på mig själv!

Inbakad fläta som börjar i luggen och vrider sig runt :)
Igårkväll kom Bälla hit och planen var att vi skulle springa en runda! Det gjorde vi minsann också, och avslutade med en PW. Ingen av oss hade en blekaste aning om vart vi var mer än att vi var låååångt inne i den djupa skogen. Tro det eller ej, men jag hittade ut! Jag gick på min känsla och den var för första gången någonsin rätt. Jag har annars världens sämsta lokalsinne, utan tvekan...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0