USA it is

Nu börjar jag äntligen se ett ljus med det här med alla papper som ska fyllas i och fixas innan utlandsstudierna i USA. Först skulle jag få papper från skolan jag ska studera på för att sedan sitta i ett par timmar på amerikanska ambassadens hemsida och fylla i frågor och information om mig själv. Några tokigare frågor var längesen jag svarade på.. Här är ett exempel:

Om man skulle kryssa i svaret "Yes" så var man tvungen att förklara sig.. Som tur var så svarade jag nej på större delen av frågorna, nästan alla tror jag! När jag var klar med det så skulle jag boka en tid på amerikanska ambassaden i Stockholm för en intervju och för att få mitt visum. Det var inte det lättaste då de tider som var tillgängliga var när jag redan skulle vara på plats i USA. Jag mejlade dem och skrev som det var och då dök det plötsligt upp fler tider! Så på tisdag ska jag besöka ambassaden på morgonen. Aningen krångligt faktiskt!

Nu ska jag bara bekräfta kurserna jag ska läsa till skolan. Jag har fått så många fina mejl från dem så jag ser verkligen fram emot att åka dit nu!


Kommentarer
Anonym

Hej! :)

Vet du om det är någon från din klass ( som började ht2011) som ska plugga utomlands till våren (alltså vt2014)? Funderar på att byta program till Industriell ekonomi, men kan bara göra det om det finns någon ledig plats till våren, exempelvis genom att någon studerar utomlands en termin. :)

// Elisabeth :)

Svar: Hej Elisabeth!Ja det är flera från min klass som ska läsa utomlands till våren också. Jag blev nyfiken på vilken linje du ska byta ifrån i så fall? :)

Moa
Moa Isgran

2013-06-26 @ 07:55:49
Elisabeth

Åh, det låter ju jättebra! :)Ska du läsa utomlands till våren eller nu till hösten?

Gick från öppen ingång till teknisk design, men hade tänkt gå industriell ekonomi från början.. hur som helst så känner jag att jag hade velat gå det ändå så tänkte söka "senare del", industriell ekonomi med produktutveckling som profil eftersom det är ett stort intresse. Då kan jag dessutom tillgodoräkna i princip alla kurser som jag redan läst! :)

Svar: Jag ska utomlands nu i höst. Augusti-december ska jag vara i USA :)
Okej! Det låter som en plan, jag hade ju den profilen nu i tvåan - superrolig! Kommer du kunna börja i trean med de som läser industriell ekonomi då? :) Hoppas att ditt byte lyckas så att du får läsa det du vill!
Moa Isgran

2013-06-27 @ 09:47:30
Elisabeth

Vad roligt! :) Jo, kurserna inom teknisk design är superroliga, men tror att det är rätt svårt att få jobba somt teknisk designer när man är färdig.. :/

Jo jag kommer börja i trean, eller jag kommer läsa bort lite fristående kurser nu under hösten och söka till senare del till våren, då kommer jag hamna i eran klass (termin 6).. om nu allt går som det ska! :) Industriell ekonomi ska ju vara en riktigt bred utbildning som jag förstår det, så det blir nog bra! :)

Svar: Du tänker så som jag har tänkt, därför jag valde Ind.Ek :) Okej, vad bra att det fungerar så! Det kommer bli superbra, med massa jobb som väntar på oss sen!
Moa Isgran

2013-06-27 @ 15:40:47
Elisabeth

Ja, jag hoppas verkligen det! :D Vad tycker du om de kurser du har läst hittills (de som inte hör till din profil)? :)

Svar: Vi har ju mest läst kurser som är obligatoriska för civilingenjörer tycker jag.. Men ekonomistyrningen och operations management var givande! Just nu kan jag inte ens komma några andra kurser, haha :)
Moa Isgran

2013-07-04 @ 10:29:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0