Pittsburgh

Igår blev det aningen stressat! När jag väl vaknade efter min sovmorgon (sov ääända till 8.30) så hade jag missade samtal och sms från Jon. Han sa att vi behövde åka till Pittsburgh så tidigt som möjligt då det tydligen skulle bli riktigt dåligt väder när vi hade planerat att åka, kl 03.00 på tisdagmorgon. Så ja det var bara att packa ihop alla sina saker och köra! Kl 13 lämnade vi Potsdam..


På väg till Pittburgh, en tio timmars lång bilresa, så såg vi en aningen annorlunda regnbåge! Och tänka sig, jag sov bara 20 av de tio timmarna - jag kan faktiskt åka på roadtrip jag med :D

Väl framme hos Jons underbara föräldrar möts jag av massa kramar och kärlek! Bättre ställe att fira Thanksgiving på lär vara omöjligt att hitta :) Jag får bo i Jon's gamla rum, som en prinsessa!
 

Rummet jag kommer tillbringa semestern i! Det bästa av allt är att allt redan är julpyntat, de har hela TRE julgranar i huset och jag har aldrig någonsin varit i ett vackrare hus. Så underbart varmt och mysigt är här!

På sängen låg det en paket där det stod Moa på, med ett sött kort!
Från hans föräldrar!
 

I paketet låg där en mössa och halsduk från Pittsburgh Penguins!

Idag gick vi upp tidigt för att köra in till byn och lämna in hans bil på service, vi passade på att äta frukost ute medans vi ändå var där :)


French toast med banan och jordgubbar!


Frukost!

Vi passade även på att ta en sväng inom mataffären för att handla ingredienser till eftermiddagens aktivitet.. I affären hittar jag dessa;

Jag menar, hur svårt kan det vara att linda in en potatis i folie?! Och vem vill köpa grisen i säcken?! De kan då vara bra lustiga här ibland.



På den tyska hyllan i affären hittade jag något som verkligen inte är tyskt men väldigt svenskt!


Och jag trodde att jag hade hittat största förpackningen med lawry's men tydligen säljs det i spannar också.. Världens bästa krydda!


Jag i min nya snygga scarf!
 

Nu är det dags att använda alla ingredienser vi köpt!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0