Schnitzel, riktig schnitzel!

 På lunchen var vi bjudna till Vicky och Denise, två helt underbara österrikiska tjejer! De hade lagat schnitzel, riktig österrikisk utsökt schnitzel med de rätta tillbehören.

Lunch hos österrikarna :)

 
Jag har pluggat ända sen jag kom hem från skolan idag, har börjat sammanfatta marknadsföringskursen som vi har tenta i nästa vecka. Det går minsannoda riktigt bra! Det kändes som att vi skulle kunna huuuuur mycket som helst när hon skrev upp allt på tavlan, men det verkar ganska lugnt ändå. Som tur är så är det intressant - än så länge iallafall! Vår söta rumskompis som är från Indien gör alltid lite extra så att jag också ska få smaka, idag fick jag smaka något som innehöll ost och jalapeno.

Pluggmotivation!
 

Hade ingen som helst varken tid ork eller lust till att ställa mig vid spisen ikväll, och jag har ett extremt sug efter att försöka vara nyttig! Så idag blev det inget mindre än sallad till middag :) Och givetvis ett par - eller fyra toasts med vegemite. Och jag har redan insett att man ska ta det försiktigt med det goda, salthalten i vegemite är inte att leka med. Nu dricker jag som en utmattad hund!
 Dagens middag!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0