Vårrullar

Idag fick jag gå på kemilektionen själv, Sara mådde inge vidare så hon stannade hemma i sängen. Det gick bra ändå! Tills jag skulle gå hem.. Jag tänkte att jag var jätteduktig som visste vart jag skulle gå för att komma rätt, men så kom jag fel. Tusan tänkte jag, inte ens när jag verkligen försöker kan jag lyckas utan att gå vilse. Jag visste ju vart jag var men det var verkligen inte där jag tänkte att jag skulle vara. Så tokigt! Jag gick för att hämta ut ett paket hemifrån, det var dags att fylla på mitt lakritsförråd och det hjälpte mamma gärna till med! Lite annat smått & gott fanns där med i påsen ;)

Favoriten! Efter lakritsbalkar ;)

Nu har jag gjort klart labben i datorkursen, äntligen är den undanstökad! Det firade jag med att göra vårrullar. Jag har aldrig riktigt gjort det innan så vi får se hur det blir :) Jag har bara gjort dem nu så ska jag tillaga dem ikväll till middag har jag tänkt. Hoppas jag lyckades!
Första gången jag gör vårrullar, ser ju ganska fina ut iallafall..
 

Ikväll ska jag gå på hockey, skolans lag spelar sin första hemmamatch här och det ska tydligen vara ett ganska stort spektakel. Efter det har australienarna bjudit in alla utbytesstudenter och de ska bjuda på mat. Jag kan inte äta något där så därför ska jag äta mina vårrullar har jag tänkt. Vi får se vart kvällen tar oss sen ;)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0