Choklaaaaaad!

Jag har nu gjort allt jag kan för att försöka bota min chokladabstinens, ni som känner mig vet att den kan vara riktigt vidrig.. Och att jag i själva verket inte kan äta mjölkchoklad som jag vill ha gör inte saken bättre. Så jag som i vanliga fall tycker att mörk choklad är vidrig har gått så långt att jag köpt hem tre paket! Det lättade lite på mitt chokladsug - tills jag insåg att just den sorten visst innehöll mjölk. Så nu kan jag lika gärna mumsa på vanlig choklad.

Gör allt jag kan för att bli av med chokladsuget jag har just nu..

Idag har det varit en helt underbar dag med strålande solsken och varmt i luften! Helt galet vad vädret skiftar snabbt här :)

Påväg till skolan

 

Av en slump tittade jag i min postbox och jag blev så lycklig när jag fann ett underbart gigantiskt kärleksfullt vykort där! Söta söta Ida hade varit snäll & postat det till mig. Post är nog det som gör mig allra gladast!

Hon kunde inte hittat ett mer passande vykort, det ska jag hänga  på väggen på mitt rum!

 

Hela dagen har spenderats framför dessa skärmarna. Om det inte är sammanfattning av den ena kursen så är det av den andra!

Uppkopplad till tusen!
 

Idag har det varit Career Fair på skolan vilket innebär att skolan varit full med representanter från olika företag som söker studenter. Detta leder i sin tur till att studenterna ska vara uppklädda och med ett riktigt bra CV visa fram sin bästa sida för företagarna och om det går bra får de gå på intervju senare under dagen. Det är alltså rena rama arbetsförmedlingen IRL. En dag som är galet viktig för de amerikanska studenterna då de söker jobb eller internship! Allt eller inget lixom. Lite annorlunda jämfört med Sverige men mycket praktiskt :)

Nu ska jag försöka sova & sova massa timmar så jag hoppas att jag är pigg i morgon! Då är det mera plugg som gäller :D
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0