Let's invite myself for dinner!

Igår bjöd Elise oss på en underbar middag! En reeeedi ködabid att sätta bissingarna i, mumsfilibaba :) Till det fick vi rostade sötpotatis, som jag aldrig smakat innan men det var mumsigt. Hon hade gjort ångkokta grönsaker och vitlöksstekta champinjoner också. Så gott så gott!
 
Vi blev bjuda på middag av Elise


Och titta vilken liten sötnöt hon trollade fram!
Han har inte fått ett namn ännu dock..

Efter middagen var Jon snäll & körde oss till wallmart för shopping. Jag & Sara har gjort upp hela veckans middagsschema för att slippa åka dit så snart igen. Det tog oss 1,5 timme att handla.... Vi var visserligen fem som handlade vilket visade sig vara en dålig idé med en liten liten bil, haha!

Idag gick jag upp tidigt, redan vid sju masade jag mig ur sängen och ner till tvättstugan. Som tur var så var jag den enda som kunde komma på en så galen tanke så alla maskinerna var lediga! Hela förmiddagen har jag haft skype-plugg-sällskap av söta Sofia. Ida gjorde oss sällskap lite också, som jag saknar tjejerna! Men jag är glad att skype finns för jag har då inte skrattat så mycket på så kort tid på länge. Ja jag skrattar bara jag tänker på alla dumheter vi pratat om.
 
Jag har råkat på en ordentlig förkylning också, jag antar att det beror på att jag blev så nerkyld och blöt av regnet igår. Elise var snäll & bjöd över mig på australiensk lunch och det var det godaste jag ätit under min vistelse här än så länge! Vegemite på en rostad macka med mosad avocado (Y)

Elise gjorde min sjukdag lite bättre!
 

Nu har jag just haft dagens enda föreläsning. Föreläsaren vill att vi ska ta med oss dator till vissa av lektionspassen och att denna datorn då ska ha ett program som givetvis bara fungerar på windowsdatorer. Kul för oss som har mac. Vet inte alls hur jag ska lösa detta problemet just nu, men lite trött på det är jag. Inte tusan finns programmet på någon av skolans datorer heller så det ska man behöva köpa. Plus att jag är galet trött på programmet redan innan vi börjat jobba i det för vi ska göra precis samma saker som vi gjorde i matstat och i samma program. Det är dock bra, att jag har förkunskaper!
 
Nu ska jag sova lite innan Elise snart kommer & hämtar mig. Vi ska ut & äta med några av de andra utbytesstudenterna, thaimat blir det! Jag tänkte inte alls gå från början för att jag är förkyld men när Elise visade menyn och att de hade Orange Chicken som jag tjatat om de senaste dagarna så hade jag inte mycket till val längre :) Bion som de andra ska på ikväll skippar jag dock!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0