Kan det vara så att....

Igår blev det äventyr kan ni tro! Jag skulle ätit lunch med Saris men hennes gruppmöte tog längre tid än väntat så jag och Tobias körde in till stan och käkade asiatisk buffé på Waldorf. Firade lite att jag numera är en del av nya i-styret :) Sedan tog vi en sväng till Storheden med Anders och Robin. Tobias och jag överraskade Johan och gänget ute på Lövskär. Vi pluggade i strålande solsken och till ljudet av vågorna, så underbart! När det började bli kväll körde vi hem igen och jag lagade vegetarisk lasange (trodde jag aldrig i hela mitt liv att jag skulle få för mig att göra. ETT - den är vegetarisk och jag är tooookig i kött! TVÅ - det är lasange, lasange är gjort på pasta och pasta är ju inte ens gott?!). Alex var över och hjälpte mig med middagen hos mig och David, tänka sig att lasangen tillochmed blev god. Jag fick den hos Tobias för någon vecka sen och blev så positivt överraskad att jag var tvungen att testa göra en egen!


Vegetarisk Lasange
2 squash
krossade tomater
Vitlök
Crème Fraiche
Salt & peppar
Parmesanost
Gul lök
Lasangeplattor

Jag fräste lök och tärnad squash tillsammans och blandade crème fraichen med pressad vitlök för att sedan röra ner det med squashen och löken. I bottnen på en ugnsfast form hällde jag krossade tomater följt av ett lager lasangeplattor, ett lager med squashröra och så vidare tills formen blev full. På toppen la jag crème fraiche och riven parmesanost. Superenkelt, billigt och mumsigt!

Vegetarisk lasange
 
På kvällen promenerade jag över till Sara och Emma där jag såg filmen Veronica Mars med dem, Victor och Linus. Ja, jag tyckte faktiskt att filmen vart bra!
 
Nu har jag haft gruppmöte i morse, gästföreläsning pass två och precis ätit lunch hos Sara & Emma. Det blev morotssoppan med limesås som jag fick inspiration av hos Ulla i Stockholm. Vi gjorde soppan i tisdags så idag blev det rester. Så god som matlåda!
Så galet gott! Ja inte trodde jag någonsin att jag skulle lära mig äta soppa heller. Kan det vara så att någon liten skruttunge är på väg att växa upp? Neee, jag tänkte väl det ;)


Nu ska vi snart en vända in till stan! Sen ikväll är det födelsedagsfest för Sara med härliga vänner! De som kunde och befann sig i Luleå åtminstone :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0