Vinterbalen 2014

Nu kommer äntligen det första inlägget om Vinterbalen 2014! Jag hade satt klockan ganska tidigt så jag skulle hinna med allt. Ja, det var en del som skulle hinnas med. Först och främst så skulle jag ju hinna packa ihop allt jag skulle ha med mig bort till Sara & Emma, duscha och äta frukost. Äta frukost hann jag aldrig, så jag fick gröt när jag kom dit! Och jag skulle ha med mig en del saker, så ja - bara ner med att i en resväska!


Här är inte ens allt som jag skulle ha med mig, och ändå är det massor!


Jag började med att fixa Saras hår, hon ville ha något liknande som jag gjorde på henne förra balen. Fast ändå lite annorlunda!
Här har jag väl kommit halvvägs ungefär! När Sara var klar så fixade jag mitt egna hår innan det var dags att fixa Emmas. Jag gjorde en inbakad fiskbensfläta baktill som slutade i lockar. Tror inte ens jag fick en enda bild på min frisyr..
 
 
 Tiden rann iväg och när jag väl var klar med allas hår så vart jag störthungrig och hade mitt egna smink kvar att fixa. Medans jag fixade smink så gjorde Emma omelett till mig, den behövdes och var riktigt smarrig!


Vi var på fördrink hos Simon och Lisa, men några bilder hann jag aldrig ta där. Det kan hända att jag får tag i Pontus bilder senare så kan jag visa er :)



Här är jag och Emma i taxin påväg till fördrinken som hölls i Skybar på Clarion Hotel.



Väl där hade de satt upp lappar med förklaringar till ökennamnen som herrarna hade fått i sina kuvert på avslöjningen. Jag kallades ju så fint för Generalens Mardröm, jahaja undra vad det grundar sig i ;)



Det bjöds på champagne! Här är jag med Pontus och Sara!



Emma, jag och Sara. Jag och systrarna Lindgren alltså :)



Sara & jag!

Kvällen rullade på och resten av kvällen spenderades på Kulturens Hus i Luleå. Till förrätt fick vi lax med rom (jippi säger fiskälskande Moa, njaaaaa.. Tvi katten! MEN jag lyckades då få ner hela min förrätt. Jag svalde ner den med ölen man fick till, och jag som inte ens gillar öl..) Huvudrätten bestod av kokt potatis och fläskfilé, inte någon superhöjdare men jag vart tokhungrig! Till efterrätt fick vi pannacotta. Min pannacotta skänkte jag till herren som satt till höger om mig. Det var nästan lite kusligt det där, han frågade ganska snart vart jag kom ifrån och som vanligt så vill jag ju höra en gissning först. "Ja men norr om Hässleholm iallafall", ja - ungefär tio minuter med tåg från Hässleholm sa jag då. När jag väl avslöjade att jag kom från Osby så blev han paff - för det gjorde han med! Eller ja, Visseltofta men såna gränser kan vi väl knappt dra om jag kommer från Osby ;) Världen är liten. Ja, och Osby är ju världens minsta håla.

I söndags så var den enda maten Emma kunde komma på att hon vart sugen på min whiskeysås. Så de bjöd på mat och jag lagade whiskeysås! Bästa bakismaten, mumsfillibaba!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0